AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
861

trimma en 328i ? förslag ?

Ja
118
Jasko
530i -06
Hej jag undrar vad det finns som man kan göra för att trimma en 328 i coupe ? ? ? e inte speciellt insatt i det här och undra hur jag får fler hästar och bättre ax ?

jz
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Byt insuget till det från E36 325 som är grövre. För att det ska ge ngt måste du mappa om bilen efteråt och jag föreslår att du kopplar på en Piggy back t.ex. SMT6 eller Unichip. Låt sedan ngn som kan, mappa det. Pris för Unichip och mappning ca. 5000:- på en sugmotor. Du kan ju fråga stylingkompaniet om de känner för att mappa det med SMT6 åt dig. Risken är nog att de övertalar dig till att köpa kompresssor istället =)
Hade en länk till diagram från en bänkkörning här ngnstans, ska kolla om jag hittar det.
Skulle jag trimmat en 328 hade jag byggt ett nytt plenum liknande de airboxar man monterar på M3, monterat M3:ans separata spjäll med en adapter och bytt avgassystem också innan mappningen.
Kräver att man är lite händig för att det inte ska bli dyrt men helt klart är att det vore kul iaf... En sak kan du tänka på. Karaktären på motorn blir mer som en kraftfullare 325 än 328:ans standard vilket jag ser som ett plus men det är ju olika...

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Ja
118
Jasko
530i -06
okej iomed att jag inte e värsta high tech på allt detta så blir det lite svårt men vad är det som e s´ämre med en kompressor istället ? och blir det inte samma grymma efekt då ?

jz
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Inget är sämre =)
Du får mycket mer för pengarna och effekten blir ju inte jämförbar...
Allt beror på vilken nivå man ska läggasig på och vad man tycker är kul...

Ring och snacka med dem de är trevliga...

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Ja
118
Jasko
530i -06
okej tack för rådet ska dit idag o snacka lite med dem o se vad dem säger o så :D dem har väll ganska mkt kunskap om det hela kan jag tro hehe :D mvh jasko

jz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.