|
|
|
|---|---|
|
Tjena nu har jag och några kompisar till mig pratat mycket om det här... vatt ute på Youtube och kollat lite klipp på 328.orna och där finns vissa som har hastighetsmätare som går upp till 240 km i timmen o sen finns det vissa som har som går upp till 260km i timmen nu undrar jag vilket som är orginalet på en 328i E36 ?? ska det vara 240 eller 260 mycket diskutioner kring detta ... Mvh jasko jz | |
|
Jag har undrat över min hastighetsmätare också, som då är graderad till 250 km/h. Tycker alltid att bilars hastighetsmätare annars är graderad en bit förbi tillverkarnas uppgivna toppfart. |
|
|
Innan -96 så var hasighetsmätaren graderad till 260. Och -96 och framåt så vart de 240 istället. 328: [Avställd] Länk 318: Länk /Jonsson |
|
| Tack så mycket Johnsson riktigt bra att nån kunnig som vet hur det ligger till.... men du har ingen länk som kan bekräfta detta som e ganska pålitlig ??? hade varit riktigt bra för mina kompisar e forfarande 100 som dem säger att det ska va 260 på min men det e ju som du säger 240 eftersom min är -96 tack och bugar för svaret mvh jasko ;P | |
|
Sorry menar Jonsson ;P blev fel ;P jz |
|
|
Ingen fara :) Bevis vet tusan, men jag har en bild på mätaren som sitter i min. Länk Bilden är från en -96a med. 328: [Avställd] Länk 318: Länk /Jonsson |
|
|
Nej men hade vatt så skönt om man hade det från nån länk o så för det dem inte fattar är som du säger att dem från 96 o uppåt har 240 mätarställning så skulle vilja bara trycka upp pappret i ansiktet på dem och säga här har ni beviset men om du hittar någånstans där det står o så så skicka gärna en länk så att man kan äga dem lite ;P tack så jätte mkt för det ärliga svaret :D shysst 328 du har faktiskt har en likadan ;P fast dina fälgar va fetare ;P jz |
|
| Ni som kör 330 E46 - är era hastighetsmätare bara graderade till 250 också? | |
|
Kan bara instämma. Till -96 så var mätarna graderade till 260. Har en 260 mätare på min 525. Årsmodell 1996 och senare har 240 med ett sträck efter (250). Så är det... 330 har samma typ av mätare 240 med ett sträck efter (250). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.