AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.092

Byta till en E46 M3 front på en E36:a

BM
76
BMWLoveer
Opel Vectra OPC -2006
Hej!!

Jag har för tillfället en m3 front på min 325:a 92:a. Men jag hade tänkt att hotta till den ytterliare ett snäpp genom att byta till en E46 M3 front från rieger tuning plus en kolfiber dtm läpp längst ner. Varför jag vill byta mest är för att för tillfället har jag riegers sidokjolar som gör att bilen ser låt ut i mitten sen fronten är högre än vad sidokjolarna är, och att det blir grymt med en lite nyare front.
Nu är frågan eller frågorna:
Är det snyggt och passar det bra med E46 M3 front?
Är det lättmonterat?
Har du (ni) några bilder eller mekartips på hur bytte fronten under loppets gång?
O.s.v. All information är värdefullt, p.g.a. inga billiga grejor, front 4000:- dtm läpp 1500:- plus lack på det, vill ju inte lägga ut allt det i onödan.

Jag har sett andra folk ha denna front men inte så många så därav vill jag ha lite mer info och gärna bilder på hur ni gjorde.
Kanske andra frontar ni vill tipsa om så länka gärna det :)

Tack på förhand.

/Andreas.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Borde posta denna fråga i under "styling" avdelningen.

Till frågan, tycker det är grymt fult med e46 front på en e36! Behåll din m3 e36 front på bilen. Den fronten är designad att harmonisera med bilens övriga linjer. En e46 front passar en e46.. Annars ser det ut som "ville ha en e46:a men pengarna räckte inte, så det vart en kebab av det hela"

Men om du tycker det är snyggt, så är det inte alls svårt att byta front, ett par skruvar under listerna i fronten. Sen så sitter den upphängd vid hjulen, där får du lirka ut den. Du kommer snabbt haja hur du ska göra, lite krångligt att förklara. Passformen brukar vara sådär på eftermarknads ickeorginal produkter så räkna med att få modda något.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
BMW Lover, hojta till om du ska göra dig a med E36 M3 Fronten! =)

// MVH Jocke
BM
76
BMWLoveer
Opel Vectra OPC -2006
OK! Jag ska tänka ett tag till om hur jag ska göra med fronten, kanske en GT läpp istället ? Jaja jag får se, men om jag nu ska byta bort hela M3:fronten så finns det stor risk att jag säljer den, så mixim jag tar kontakt om det skulle bli så.

Tack Tack!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.