|
|
|
|---|---|
|
Hej, någon med en 525:a och en digitalkamera som kan ta en bild på hur deras batteri sitter fast? Misstänker att mitt sitter med något hemmasnickrat som inte skulle passera SBP:s öga om de orkade lyfta på baksätet. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Huvudsaken är att batteriet sitter ordentligt fast, sedan hur man löst det är en annan sak som sbp inte brukar ha ngr synpunkter på.Har använt spännband vid sådana tillfällen där det saknats rätt klackar på batteriet u.a.Men visst är orginalinfästningen bäst så klart MVH Hasso |
|
Men mitt sitter inte fast till 100% Man kan lyfta på det lite i alla kanter. Nu sitter det ett OK-batteri i och jag vet inte om det har samma mått som originalet. Ringer BMW på måndag och kollar vad anordningen kan tänkas kosta. |
|
|
Hej hej! Jag bytte mitt batteri för nån dag sen - Tog först ett 85Amp/h men det fick inte plats.. Efter det så tog jag det gamla hederliga 65amp/h (standard)! När killen som jobbar på Inac här i Malmö skulle sätta fast det, så fick han inte på bygeln.. Han verkade inte vara för tekniskt/praktiskt lagd! ;) Men han sa att det räcker med det lilal "clipset" man skruvar fast i nederkanten: "De nya e39 har inte bågen, den fyller ingen funktion!" Var det bara skitsnack eftersom han inte klarade det? Eller stämmer det att clipset räcker? Menar, batteriet sitter juue bra och så - Men man vill juue veta säkert! Och en sak till: Tack personalen på Euromaster som lyckades böja en av sidovägarna i bagaget, när ni pressade in vinterhjulen.. =/ Olio |
|
|
SBP är kinkiga ifall inte batteriet sitter fast hårt... fick själv en 2'a för bristfällig batterifastsättning även fast batttiet satt men glappade lite. ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
sebbe_bmw |
Sitter inte batterit under baksätet på E34an? Har det gjort på mina!! Sebbe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.