|
|
|
|---|---|
|
Behöver hjälp att hitta rätt del för att fixa ett glapp i krängningshämmaren. Prylen som är markerad nr 6 på bilden nedan är det som glappar. Måste jag köpa hela staget komplett eller finns det nån bussning som kan bytas ut på den? Vad heter den delen på svenska? (nr 6). Länk Tacksam för svar!!! | |
| Tror man köper hela delen. är ju inte så stor. Köp på micro dem är mycket hjälpsamma. | |
|
Det är de hederliga skrammelstagen ;) Kallas för stabilisatorstag. Man byter hela staget, kostar 308kr styck på mekonomen. Själv köpte jag mina stabilisatorstag på biltema, där kostar de en dryg hundring styck och har fungerat perfekt i 2000 mil nu. De är jättelätta att byta om man gör rätt. Mina muttrar bara snurrade när jag skulle lossa de gammla men var inte rätt för att ta en polygrip och nyp åt runt damasken för att hålla emot. Då byter man bägge sidor på 20 min. |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Det var situationen som beskrivs i bild 3 som jag hade problem med. Spåret var så litet att den fasta nyckel hela tiden tappade gräppet, då plockade jag fram polygripen och nöp åt medans jag arbetade med spärrskaften. Mycket lättare! | |
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Länk Länk som visar på en E34 men då konceptet med stabilisatorstagen är i princip identiska på så gott som alla BMW modeller så är det bara att följa AutoPower mektipset. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.