|
|
|
|---|---|
|
Hej Såg att det fanns ett jättebra mekartips hur man byter shadowline/chromeline-listerna på E39 (tack för det Forry!).., tänkte höra om någon ville förklara och skriva om motsvarigheten på E46 limo? Listerna i nedkant på resp fönster Länk har jag förstått att det bara är att dra rakt uppåt . Det är listerna i "bågen" runt rutorna Länk ja är lite fundersam angående. mvh HFR ps. en komplett uppsättning Chromeline-lister från en 330 -03 i nyskick till salu så fort jag klurat ut detta ;-) .ds | |
|
Ganska passande att jag håller på att byta mina nu :) Får mina nya från bmw idag, dock är de ganska dyra. Tror det landar på runt 5000 :-. Bmw tar lite drygt 2000 :- i arbete för att byta alla 6. Dörrarna där fram stämmer bra att dem bara ska upp men att återanvända dem gamla är bara att glömma, mina böjde sig. Den stora långa vet jag ej hur den sitter på sedan men på cupén satt den med ca 15 skruvar under gummilisten som går ovanför rutorna på insidan. Dem under dem små rutorna ska av om en timme hade jag tänkt när jag får mina nya :) |
|
|
kostar dom så mycket som 5000:- till coupen? fyyy..hehe // M.V.H. Daniel |
|
|
Här hittade jag på e46fanatics, har dock inte testat själv om det är rätt väg. ---------------- No Screws- just a delicate touch- You pull each piece off (there are 3 on each side -2 windows, and the large arc above the doors.) For the arc I start at the mirror (front) and pull it down- there are then about 6-8 plastic clips going towards the back stop before the last one (near the rear door) the last one you kinda have to slide up and out- Remember how it came out- 'cause you have to put it back the same way. The window trims (the bottoms) you may need the blade of a screwdriver to start them off- but then just pull up gently, a bit at a time- so you don't bend 'em. The black trim is really easy- cause it is more flexible- the chrome trim is pretty rigid. Just take your time- it really is only about 20 minutes- WAAAYYY easier than the coupe! ---------------- |
|
|
Tack för svaren!, jigga> om du har möjlighet så ta gärna bilder! :-) -- Ok, så coupen har skruvar under gummilisten och limon har inga skruvar men plastclips istället...tror jag vi kan sluta oss till. Men jag förstår inte riktigt exakt vad killen som skrev ang limon på e46fanatics menar med följande: "For the arc I start at the mirror (front) and pull it down" ----DOWN - menar han då nedåt mot marken(jordens centrum) eller? "there are then about 6-8 plastic clips going towards the back stop before the last one (near the rear door) the last one you kinda have to slide up and out- Remember how it came out- 'cause you have to put it back the same way." ----nån som har gjort det och kan förklara det där sista trixet, är inte helt med hur han menar det ska gå till... mvh HFR |
|
|
btw Grandy.., det var inga bilder i länken du hittade va? ;-) |
|
|
Har fått mina lister nu iaf. 4000 :- gick dem på alla 6 med 10-15 % rabatt. Dem små under rutorna där bak är ett HE*VE*E att få loss. Dem sitter med dubbelhäftande tejp och sitter riktigt hårt...Ska försöka ta ett rakblad eller något annat riktigt vast och skära i klistret så dem lossnar. Vågar inte försöka bända upp dem som dem på framdörrarna. Dem på framdörrarna är bytade nu. Körde på lite såpa och tryckte dit dem nya, gick väldigt smärtfritt. Dock måste man vara försiktig hela tiden för dem är väldigt lätta att böja och förstöra. |
|
|
jigga> trevligt! får man lov och fråga hur du lyckades få ut 10-15% rabatt? mvh HFR |
|
| BMW Club Schweden kan vara ett stalltips. | |
|
En kompis som jobbar på verkstad handlar allting jag behöver från BMW. Dem handlar väldigt mycket där så dem har ju verkstadsrabatt. Är alltid minst 10%, någon gång har det varit enda upp till 25 %, olika på olika grejor. Men är man medlem i BMW Club Sweden har man väl också 10 % som Kane säger? Det kan ju vara värt att bli medlem innan där innan man handlar lister annars :) |
|
|
Hej! Att man fick 10% som BMWCS-medlem visste jag, det är inte dumt alls :-). Var de 15%en jag reagerade över. mvh HFR |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.