|
|
|
|---|---|
|
Hur ligger det egentligen till med avfettning av hjulhusen, framförallt av "hyllan" inne i bakskärmen? Finns det risk för att man med vanlig kallavfettning tar bort det befintliga rostskyddet? Så illa kan det väl inte vara? Anledningen till att jag frågar är att jag är mycket noggrann med att hålla bilen ren, framförallt i alla skrymslen och vrår där skit och smuts kan lagras och bli kvar efter en "vanlig" tvätt. Inte för att jag använder avfettning vid varje tvätt, men ibland vintertid tar jag till det som komplement. //J | |
|
Hej så här gör jag: är väldigt rädd om allt rostskydd och det fett som finns i framvagn så jag spolar endast med trädgårdsslang då jag regelbundet spolar så under så blir det ganska rent och renare än så här gör inte jag och efter lång erfarenhet av samma arbetsmetod så fortsätter jag så, om svaret gynnar dig vet jag ej men jag är rädd om underskyddet mvh Uffe/bildock |
|
|
ok, tack för svaret. Själv är jag också väldigt försiktig när det gäller skyddet under bilen. Brukar också spola av utan högtryck mest för att få bort ev. saltrester (förutom ibland då jag tar en avfettning av rörliga delar under och avslutar med högtryck på avstånd). Jag funderar på om man skulle ta bioavfettning i hjulhusen? |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Men det är bättre att använda sig av kallavfettning om du haft någon form av oljeläcka på bilen. Olja,och främst bromsolja är döden för rostskyddet,löser upp skyddet väldigt effektivt måste jag säga! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.