|
|
|
|---|---|
|
Jag har en köpare på sossecontainern och söker därför en ersättare i avvaktan på något bättre. Hittade denna 320 E46 på blocket som trots miltalet verkar vara i bra skick. Har även varit i kontakt med säljaren. "Rätt" pris borde vara kring 65.000, tycker jag, något som man förstås får diskutera på plats. Länk Efter en titt på bilpriser.se rekommenderas en prissättning på 52-60.000 vid köp av privatperson. Jag blev förvånad - är inte det väl lågt? Den billigaste 320 E46 (privatköp) på blocket ligger på 62.000. Tacksam för kommentarer från panelen. | |
|
Den värderas bara 5 tusen mer än min bil 328 96 då, det får jag tackar för.....Nästa gång jag ska köpa bil ska ja skriva ut från bilpriser och ha det som argument för prissättning!Lättare att komma ner till 65 k om du visar värderingen helt enkelt. Mpower |
|
|
Håller med om att priset bör vara någonstans 62-65.000kr med dom milen på mätaren. Bilen är ju trots allt 8 år gammal och har rullat 18.000mil. Dessutom är det ju en "gammal" generation av 3-serien. E46 98-99 finns även en del "barnsjukdomar/rostproblem" att kolla upp före köp. /L |
|
|
Ett vettigt pris, tror att Bilpriser ligger rätt nära sanningen. Som jämförelse låg E36 318i/320i 93/94 med motsvarande mil på ungefär samma pris som bilen ovan år 2001 (vilket var året när jag köpte min första BMW, en 318 E36). Med andra ord har E46 sedan haft ungefär samma värdeminskning som motsvarande E36 vilket väl får ses som normalt. |
|
| Irriterande. Det verkar som att marknad och förväntningar inte går i takt, inte ens i närheten. Många säljare "förväntar" sig således ett högre pris och väntar, väntar och väntar på att någon skall ringa. Och så blir de besvikna när bilen inte blir såld. Lite tillfälligheter över det hela, dvs. att det gäller att ringa i "rätt stund" - när säljaren är trött och att vänta och till slut går med på att sänka priset. | |
|
Mixtus: Jag går och funderar på en Mini Cooper och retar mig fördärvad på andrahansvärdet enligt annonser jämfört med bilpriser som tur är ligger många utav dem kvar med priset som är utsatt och prutmån borde finnas.. Mpower |
|
|
Bilpriser.se är ingenting att lita på. Denna sida är skapad av KVD som är ett bilaktionsföretag. Bilpriserna är till stor del baserade på deras försäljningsstatistik. Hittar den ingen motsvarande bil så tar den något liknande. Tex kan priser på relativt nya bilar med högt miltal slå fel, likadant med specialmodeller av bilar. Ett bra exempel är att slå in en individual och sedan se vad den tar fram för referenser till de pris den hittat. Slår alltid fel då den bara tar fram standardmodellerna som förslag. Efter ett möte med KVD fick jag också reda på att de kan styra snittpriset och höja det om de tycker att de ligger fel i förhållande till någon bil de tex skall sälja. Likadant nedåt. Man får en bättre bild av att gå in på bytbil eller blocket och se vart en bil hamnar i förhållande till de bilar som finns till salu. |
|
|
Om man kollar på kvd.se så vet man att dom säljer en hel del 320, så just den borde dom ha skaplig statistik på. Helt enkelt vanlig som tjänstebil, för att vara en BMW. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Men det är fortfarande så att de har möjlighet att själva "justera" prisnivåerna själv så att det skall passa dem. | |
| Hade jag följt bilpriser.se rekommendationer så hade jag fortfarande inte haft nån bil. Åtminstone för min bil så stämde inte priset överhuvudtaget då det inte ens fanns nån BMW 318 i närheten av det rekommenderade bilpriset när jag sökte på blocket. Allt handlar om efterfråga och utbud. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Bilpriser är sorgligt nog det bästa som finns just nu, men priserna där är inte någon sanning. Inte ens KVD använder sin egen sajt Bilpriser när de sätter marknadspriserna på sina auktionsbilar! det om något borde väl visa att priserna generellt är alldeles för låga. Dock funkar det kanske bättre på vissa biltyper, jag kan tex tänka mig att VW Passat och Volvo V70 stämmer hyfsat bra. Däremot har jag ännu inte hittat någon BMW som det stämmer på. Mvh Johan |
| Vi verkar vara rörande överens om att bilpriser.se inte är helt pålitliga. Hur som helst så gjorde jag affär på en E46:a - dock en 318 för ekonomins skull. Sneglade dock på din 330 Johan ... där tycker jag dock att priset är helt rätt ;-) | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
och rättare blir priset snart, jag sitter just och väljer ut bilder för att lägga ut den på blocket. dock så blir den lite tamare med de 17" som sitter på nu, och jag är i valet och kvalet om jag ska sälja den med 17" eller 18". Grattis till bilen! jag sålde precis en sådan, och måste säga att det är en väldigt trevlig bil. Framför allt är den billig att äga och köra, trots tillräcklig motoreffekt. mvh Johan |
|
Jag skulle kolla på www.begagnatpriser.se om jag var dig. Min erfarenhet är att den ger mycket bättre resultat än bilpriser.se. Ibland ger den lite högt värde men på samma modell (540) gav bilpriser.se ett på tok för lågt värde. |
|
|
Jösses vilka värderingar man fick på www.begagnatpriser.se! Det var nog det mest optimistiska jag har sett. Eller vad sägs om 233.000kr för en Audi A6 2,4 -04 10.000 mil? Min pappas exakt likadana står på VAG Norrköping för 155.000 kr och är fortfarande osåld... //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
BMW 3-serie 328, 2000 Miltal: 14600 Växellåda: Automat Karosseri: Sedan (4d) Färg: Svart Skick: Bra Pris: 120000:- Utrustning: Larm Xenonljus Läderklädsel Klimatanläggning Färddator CD-spelare Har ju varit trevligt om de stämde... BMW CS #5139 |
|
|
Jag gick till begagnatpriser.se och skrev in uppgifterna för min 330i E90. Utgångspriset som rekommenderades låg 18000:- över det jag betalade i nypris för bilen. Det förväntade intervallets medelpris ligger också över vad jag gav för bilen som ny. Om det stämmer skulle jag börja byta bil minst en gång per år. Det rekommenderade utgångspriset för min frus 330Ci ligger 106000:- över det hon i verkligheten betalade. Vilket klipp hon har gjort :-) |
|
|
Jo, det verkar som priserna ligger i överkant men jag provade med en M3 2001, 9000 mil och det blev motsvarande värden vad de begär på blocket.se, likaså för en Porsche 996 och en Lexus vilka jag nyligen sålt. Man får nog läsa texten i början så förstår man kanske var de optimistiska värderingarna kommer ifrån. Det verkar som att de faktiskt inte ger en exakt värdering utan en hint om vad utgångspriser i annonser är. Drar man bort ca 10% i prutmån tycker jag att de priser jag får stämmer betydligt bättre än bilpriser.se men jag kanske hade tur med mina objekt. :) Bilpriser.se å andra sidan verkar mer använda handlarnas inbytespriser och då blir man inte så glad när man kollar vad man skall få för pärlan. Det verkar dock som att de är betydligt bättre på begagnade bilar än nästan nya. Skulle vara kul om man kunde få mer för sin nästan nya än när man hämtade den. Då skulle jag köpa bil ofta :O |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.