AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
541

BMW hållbara motorer?

viobebe
Är väldigt nyfiken om BMW motorers hållbarhet vissas motorer håller hur länge som helst,och vissas behöver renoveras efter ett tag allt mellan 5000-10.000 mil.Jag vet att service är A och O men vissa verkar ändå rasa innan 10.000 mil.Det verkar som de motorer som passerar 10.000 mil håller i princip hur länge som helst.När jag var i Munchen för 2 år sedan och skulle hämta en bil så sa taxi chauffören att BMW`s motorer inte var bra,så vi hade en intensiv diskussion.Men han erkände att en annan taxi kollega hade en 728i-E38 och den hade rullat över 70.000 mil utan renovering..... Vad har ni för erfarenheter.
AL
289
AL
318is CSN-90

BMW står, fritt översatt för, "Bayerska MOTOR fabriken".

Gissa varför...

AL

"...det är inte alltid så enkelt..."
ossism
kan det vara att motorerna som gått under 10.000mil och rasat har suttit i skruvade bilar? eller känner någon till bilar som garanterat inte varit skruvade men ändå rasat?
sebbe_bmw
Sitter ofta bytta motorer i M3or har jag sett men det beror nog på fullgas när den är kall eller liknande...
I alla min BMW har jag inte fyllt i en droppe mellan inspectionerna.
BMW bygger på kvalité

Sebbe
rsarits
Verkar som om åtminstone 80-talarna har behov av kamaxelbyte mellan 20 - 30000 mil. Om en motor havererar efter 10000mil eller mindre så beror det garanteray på bristfälligt underhåll. Min E34 har gått 32000 mil, men den har utbytt kam vid 24000mil, i övrigt inget bytt, går som en klocka, E28 520:n har gått 28000 mil utan renovering, men kammen behöver bytas snart. E28 518 har gått 22000mil och inga problem där heller.
Däremot verkar bilarna äta upp framvagnsdelar lite snabbare än andra jag haft

Micke
Fi
113
Fischer
M3 3,2 Coupé -99
Alpina B3 3.0 -95
rsarits--->>>
då ska vi komma ihåg att de svenska vägarna är under all kretik. En tysksåld bil är sällan dålig i framvagnen.

---> M POWER <---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.