|
|
|
|---|---|
|
Lådan rycker i växlarna vid kraftigt gaspådrag, extra mkt när bilen är kall. Någon som har erfarenhet av detta..? filter o olja ska vara bytt i somras. När jag kollar oljenivån i lådan när bilen står stilla är den strax över maxstrecket. kan det vara så enkelt att dom har fyllt på för mkt.? Hur går jag till väga..? Bilen 535iA -92 | |
| Då skulle bilen gå dåligt från början, har du bilen igång när du kollar nivån ?. | |
|
gå dåligt i början..? Nejj har bilen avstängd, har hört att vissa automatlådor ska vara igång när man kollar nivån stämmer det..? |
|
| Ja den ska vara igång. Alltså ja menar om den gick dåligt förut också, den ska ju inte börja gå dåligt ett halvår efter man fyllt för mycket olja i lådan. Hade han du köpt bilen av sagt att det var nybytt olja och filter ? | |
|
Okei... Han har varit lite småryckig märktes inte sålänge det var halt ute men nu stör jag mig på det.. Har bara haft den i ett par månader Ja enligt förra ägaren så är det bytt, oljan ser fräsch ut men det är snart dags att byta för att gardera sig.. |
|
| Man kontrollerar alltid oljenivån i autlådan med motorn på tomgång. | |
| Det är för mkt olja i lådan, har kollat med bilen igång. | |
| ok, då är det bara tömma ur lite då, hoppas på den går bättre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.