AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
614

Panel och stereo

ak
17
akira66
525i sedan 92a
Hejsan är ny bliven ägare till en 525i 92a problemet är att allt står på tyska och manualen har flugit sin kos... det jag undrar över om det är någon som har en manual på pdf eller något liknande.. sen så sitter det en stereo en blaupunkt tydligen orginal men det knepiga är att det är små kontakter till stereon kan jag klippa sladdarna och koppla den till min stereo via en iso eller finns det ett annat sätt.....

det finns en spak nedanför fönstertvätten som det står en hel del saker på som aus m.m. vet någon vad detta är ??????

Hoppas på hjälp
__
260
__MiCkE__
750iA -89
det är inte farthållaren du menar ?
lite pilar åt olika håll mm ..

MVH
Micke
__
260
__MiCkE__
750iA -89
angående stereon kom jag på att det borde finnas omvandlingskontakter från blaupunkt till ISO på MDS, BRL el. liknande... bättre än att klippa !

MVH
Micke
ak
17
akira66
525i sedan 92a
Hej
ja det är nog fart hållaren hur funkar den..

PS grymt snabbt svar tack suverän sida sja rekomedera det till mina vänner som har BMW

Ricky
Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
Farthållaren funkar så som : DU lägger dig på en hastighet trycker spak framåt då stannar bilen i den hastigheten till du gasar eller bromsar, trycker du spaken uppåt ökar du hastigheten 1km per tryck, nedåt sänker du hastigheten en km per tryck drar du spaken mot dig så blir de samma som broms farthållaren kopplas ur
ak
17
akira66
525i sedan 92a
Tacka så mycket för hjälpen ....

Mvh

Ricky
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ja, köp en adapterkabel. Snabbare och snyggare än att klippa.
Borde vara spöstraff på att "klippa och klistra" med stereoklablaget ;-)
__
260
__MiCkE__
750iA -89
haha, finns inget värre än när man ser att det ser ut som rena råttboet bakom stereon på sin nyinköpta bil ;)
ak
17
akira66
525i sedan 92a
hahaha sant det det ser ut som det gått en tok där... det är en hel drös av kopplingar likaså där bak ser hur som det har suttit cd växlare och bas m.m.m så det är en röra av sladdar m.m.m.m.m :-)

svar på att klippa sladdar håller med dig om det att det är skit att klippa kablar men här i bollnäs verkar inte handlare veta vad det ska var.. ????? så ser dom ut *S*
__
260
__MiCkE__
750iA -89
hehe det gäller nog inte bara i bollnäs ..
när man köper lite äldre bilar är det alltid nån idiot som har varit å fipplat
så man knappt får in stereon utan måste organisera kablar 15 min innan den sitter snyggt på sin plats ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.