|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att beställa interface från One-Stop-Factory. Men så var det mjukvara också. Jag har mailat Carsoft men de vill inte svara (!). Istället vill de ha mitt telefonnummer men jag vill helst inte prata med dem under min arbetstid. Vet någon vad t ex Carsoft 6.5 kostar? Kan man köpa från någon annan än Carsoft själva? Eller hur gör man för att få tag på mjukvara? Finns det andra -ekonomiska - alternativ? | |
|
Carsoft kostar i prisordningen som en beg. E39 ungefär tyvärr... och då ingår givetvis interface. Vill minnas mig ha läst att folke på forumet fått prisuppgift på ca 65 000 kr. One stops interface är till för att köras i kombination med icke lagliga kopior av programmet. Vilket förmodligen är varför de vill ha kontaktuppgifter på dig. De är inte så glada i att man har piratkopierade versioner av deras program. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du får söka på nätet efter programvaror. Att kontakta Carsoft kan vara lika med ekonomiskt självmord :DD. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Ojojoj, så pass dyrt... Då är det nog inte aktuellt längre...;) Men jag beställer nog interface i alla fall så får jag se om jag kommer över någon mjukvara. Fungerar det interfacet med fler Carsoft-versioner än 6.1? 6.5? Någon som provat? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dags att läsa Carsoft topicet kanske ?? Länk ///MVH Hasso Länk |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
här beställde jag... Länk har dock inget interface ännu... |
|
Hasso: Jo, jag vet att den tråden finns men den är ganska tung att gå igenom... :P Här är i alla fall svaret från Carsoft: "Dear Sir, Just to let you know that the selling price is at 2950 euro. There is no possibility to sell older versions. Kindest Regards, Carsoft" Så nu vet vi i alla fall vad det kostar. |
|
|
Verkar som One-Stop-Factory bara har interfacet till Carsoft version 6.1. Går det att få tag på interface för 6.5?? |
|
|
Sorry, läste inte tillräckligt noga. Interfacet till 6.1 passar 6.5 också. |
|
|
Då var det beställt! Känns inte riktigt 100% att skicka kortnummer till Kina, men vad f_n... Många verkar ju ha beställt därifrån så jag får lite på att inget tok händer. |
|
|
Leveranstid: 76 timmar och 2 minuter! Och det var över en helg. Ganska OK... Men jag har inte fått tag på en bärbar dator än, inväntar "klippet" på Blocket :) |
|
|
pbengtss* Kolla in Tradera också, där finns många klipp på bärbara. Mvh Göran Min bil Länk |
|
|
carsoft 6.5 kan man få hem från kina för ca 1000 kr,(mjukvara + inteface + kablar), 3 dagars lev tid.Funkar kanon. Har någon jämfört PA soft med carsoft ? Jag har betalat i förskott och det är helt seriöst, än så länge ! |
|
|
Priset för interfacet inklusive frakt blev förresten 943:- |
|
|
var ( på vilken firma ) köpte du det ? |
|
| Vad är det för fördel med ett cpu kontrollerat interface? Länk Hade för mig att det räckte med bara en kabel för att köra carsoft fullt ut. | |
|
Endast kabel mellan bil och PC funkar inte alls eftersom bilen kör TTL-nivå och datorn RS-232 med +/- spänning på datasignaleringen osv. De enkla interfacen till äldre Carsoft 3.xx osv hade endast nivåomvandlare men dessa versioner är ju inte intressanta. Nyare Carsoft kräver processor med liten programsnutt osv i interfacet, förutom den sedvanliga nivåomvandlingen mellat TTL och RS-232 osv FP |
|
|
Interface beställt till Carsoft INTERFACE 6.5 (dubbla kontakttyper) Inklusive flygfrakt från USA (eller varsf*n de skickar ifrån, Kina?) så kostade de 830:- Ca: 1000kr billigare än dem ifrån sverige som jag hittat. Hoppas de är en V2 jag får nu bara, och att jag hittar en lämplig kvalitéts omvandlare till USB. (verkar vara kvalité som styr hurvida adaptern fungerar) DetÄrInteFartenSomDödar,detÄrSmällen EllerSomVi Cowboys Säger,Its not the fart ThatKills ItsTheSmell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.