AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.025

Någon som har erfarenheter av www.salesafter.de ?

bo
12
bostrom
BMW 320d -10
Som rubriken lyder undrar jag om någon har erfarenheter av den tyska firman med webadress www.salesafter.de ? De verkar vara en del av BMW säljaren Autohaus Herrnleben GmbH. Hyggliga priser på fälgar mm.
Om någon handlat av dem tar jag tacksamt emot era erfarenheter.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Verkar ha fått väldigt goda omdömmen på eBay: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
bo
12
bostrom
BMW 320d -10
Jag kollade också igenom en del av omdömmena på Ebay och det såg ju bra ut. Jag har nu beställt en omgång däck och fälgar så jag har väl snart svaret själv på hur det är att handla av salesafter. All kommunikation jag haft med företaget via e-post har varit väldigt bra, snabba och korrekta svar lite "knagglig" engelska men dock inga problem att förstå.

/Anders
Jo
63
Jonas530
530iA touring -01
Jag beställde bakljus till min bil från salesafter. Blev jättenöjd, så nu är nya framlyktor beställda! Jag kan meddela när de har kommit så får ni ett hum om leveranstiden.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Har också haft kontakt med dom angåend M-paket och det funkade bra, fick snabba svar på mina frågor. Dock blev det aldrig något köp den gången.
bo
12
bostrom
BMW 320d -10
Nu har mina däck och fälgar kommit ifrån Salesafter.de (BMW Autohaus Herrnleben). Allt är helt perfekt. Däck och fälgar monterade och balanserade väl paketerat på pall. Det var BBS CK 19" med 235/35-19 Dunlop Sportmaxx jag beställt. Dessa kom med BBS ventiler BBS bultar och låssats vilket var en positiv överaskning. Däcken tillverkade september -06 (tysktillverkade givetvis) färska alltså !!

Slutligen kan jag bara varmt rekomendera salesafter.de lika enkelt som att handla på postorder här i sverige fast med den fördelen att jag i mitt fall "nästan" fick däck och montering på köpet jämfört med att handla av svenska fälg och stylingföretag.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Låter bra! Har också beställt där nyligen (172M). Håller tummarna att jag också blir en nöjd kund - men det brukar man bli i kontakt med bayeriska företag... :-)

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau
Jo
63
Jonas530
530iA touring -01
Mina framlyktor kom i fredags, 30/3. Ca. en veckas leveranstid inklusive tiden för överföringen av pengarna.
Rekommenderas!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Samma här! Fick mina hjul idag, gick hur snabbt som helst! Snyggt förpackade och helt enligt spec. Rekommenderas!

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Sitter i full färd med att beställa från Salesafter, som jag förstår det vill dom ha betalt i förskott? "vorauskasse"?

Går jag till min bank med dessa "siffror" IBAN, Swift och allt vad det heter? Eller Svensk Kassaservice, eller är det vilket som?
bo
12
bostrom
BMW 320d -10
Du kan gå till banken så hjälper dom dig men jag själv gjorde betalningen via min "internetbank". Jag har handelsbanken (vet ej hur det fungerar i andra banker) och där går man bara in på "Betala till utlandet" och knappar in just dessa siffror IBAN=internationellt bankkontonummer (egentligen ett vanligt kontonummer fast med typ landskod och bankkod tillagt) Swift kan också heta BIC= bankidentifikation. Välj valuta belopp mm.
OBS ! om du skall kryssa i vem som skall betala bankavgifter så har min bank sagt att man bara skall stå för din egen banks ev. avgifter inte den ex. tyska bankens avgifter.

Hmm. lite svårt att förklara men det är väldigt enkelt i verkligheten. Lyckaa till!
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Jag tackar för förklaringen, var så mycket enklare än jag trodde måste jag säga. Trist att dom inte kunde ta kortbetalning i alla fall.

Att dömma av andra i denna tråd så verkar det ha tagit 5 dagar ungefär från betalning till leverans. Skulle inte störa mig nämnvärt!
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Bostrom; Jag akte faktiskt till dem, i relation till att jag bytte in mina gamla type 122 faelgar, naer jag koepte type 128 19 tums hos dem.

Trevlig kille, och han hade bestaellt faelgarna sa att de var daer naer jag kom. Bara att byta in mina gamla, fa dem nya monterade och koera!!! :>

Dock var det lite diskussion, eftersom enligt honom och tysk 'billag' (TUV), dessa 19 tums inte 'passar' till min E61 pga last och axeltryck (ET och bredd pa faelgar).

Naer han hoerde att bilen inte var tysk och att jag inte kommer att faerdas i tyskland med denna bil och faelgar var det dock no problemo.

Om jag dock nagon gang mot foermodan skulle ha en mindre olycka (knackar 3 ganger i traedbordet nu :>) sa kan det bli problem med tysk polis och foersaekringsbolag.

Kaenns dock tryggt att han brydde sig alls :>

Har hoert fran manga andra tyskar och engelskmaenn att de inte har annat aen positiva bemaerkelser pa SALESAFTER.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Skickade mina pengar i Onsdags, fick hem avi på Torsdag. Borde inte pengarna nått fram? Mailade dem och frågade om dom skickas idag eller rentav redan skickats... fick till svar att pengarna inte ens anlänt.

Men det är väl såklart att både min svenska bank och förmodligen den tyska ska sitta och tjuvhålla slanten ett par dagar, hur många?
bo
12
bostrom
BMW 320d -10
Det tog minst en vecka innan mina pengar kom fram. Bankerna är fula som sitter på pengarna. Det positiva var att salesafter skickade mina fälgar omgående då de fått pengarna från sin tyska bank.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Pengarna kom fram förra tisdagen, fick redan till lunch ett tracking-ID till www.ids-zas, numret har inte gått att hitta på den sidan över huvudtaget dessvärre - var det samma sak för er andra som beställt?

Någon som har koll på vilket "åkeri" som tagit över i Sverige? UPS, DHL, DSW eller rentav Posten?

Har ju gått en vecka nu, att dömma av andra som beställt har det bara tagit 4-5 dagar? Jag har inte ens lyckats spåra dom på webben...

Tacksam för svar :)

bo
12
bostrom
BMW 320d -10
Jag är inte helt säker men jag tror att det var DHL som levererade pallen med fälgar till mig. Prova att söka på DHL med det tracking-ID du fått.

Vet att det är drygt att vänta men du har säkert dina varor inom ett par dagar. Eftersom du fick tracking-ID samma dag som pengarna kom in så har salesafter med all säkerhet iallafall skickat dina varor eftersom dom verkar mycket seriösa.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Tvivlar inte en sekund på att dom skickat dom, dom har varit väldigt trevliga och tillmötesgående i den mailtrafik vi utväxlat. Men när man beställt är man ju som ett barn ett par dagar före julafton :)

Tack för det snabba svaret - ringde bl.a DHL, han trodde inte dom skulle få dom till sig, men i varje fall så hade dom ingen pall stående där idag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.