|
|
|
|---|---|
|
Vet att detta ämne varit uppe förut och är hyfsat populärt i dessa vårtider. Men något nytt har kanske kommit fram i solen. Ska köpa däck till 8,5x18", troligen 235/40-18 och Kumho KU31 ligger nära till hands, de har fått bra betyg och har ett vettigt pris. Men jag skulle vilja ha fler alternativ innan jag beställer, man vill ju inte göra ett felköp och här på forumet finns ju mängder av erfarenhet. Duger Kumho? Mina prioriteringar ligger på tysta däck, vibrationsfria och vettigt pris. Sen får dom gärna hålla 2 byten också. | |
| Vad är maxpris du kan ge för däcken då? | |
|
Det beror ju lite vart man köper prylarna, men Amring i Göteborg ska ha 1700.- för Kumho KU31 däcken (har inte lust att köpa däck på nätet), Hankook K104 ska dom ha 2150.- för, men dom är jag mer osäker på, så i det fallet skulle jag kanske välja Kumho även om dom hypotetiskt vore dyrare. Summa sumarium vill jag nog ligga i det prissegmentet om det är möjligt, men kan säkert tänka mig dyrare, men då vill jag ha lite mer på fötterna och inte köpa ett par Michelin bara för att det är ballt. Det verkar meningslöst. Det finns ju så många däck typer att man blir helt snurrig. |
|
|
Jag köpte nya fälgar och däck igår, på Gbg:s däckcenter, bra priser och trevligt bemötande. Han har koll på vad det finns. 031-165000 BMW CS #5206 |
|
| Det blev Kumho ECSTA KU31. Har surfat runt och inte hittat nån som klagat nämnvärt på dessa. De påstås vara tysta oxå, men det återstår ju att se. I efter middag åker däck och nya fälgar på, just nu som vädret är strålande :-) | |
|
Jag funderar själv på att köpa just KU31, berätta gärna hur du upplever däcken. // Erik |
|
|
Krängde på däcken plus nya fälgar idag och bullret försvann. Bilen går stabilt, hade störiga mikrovibrationer med mina gamla WANLI däck (hur fan kunde gamle ägaren va som dum att lägga på såna skitdäck på en BMW?), men nu är vibbarna borta. Känns skönt att äntligen kunna crusa runt och känna sig nöjd i vårvärmen. Nu vet jag ju inte hur pass slitstarka Kumho-däcken är, men jag kan absolut rekommendera dessa i nuläget. |
|
|
Tack, då får det nog bli en sån uppsättning. Det känns som ett ganska prisvärt däck. /// Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.