|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Är nöjd ägare till en 320i Touring -02. Har haft problem med skeva bromsskivor. Fick åtgärdat detta på BMW i Malmö. Allting frid och fröjd tills för ett par månader sen då vibrationerna började komma tillbaka, om än i mindre omfattning. Dessutiom drar bilen snett vid kraftig inbromsning. Detta är hösgt irriterande. Efter att ha läst olika inlägg så tycks det vara ett vanligt problem på E46:an som verkar sakna en bra lösning. Söker råd och tips om vad man bör kolla förutom bromsarna och hur man åtgärdar detta. Xorph | |
|
Kan vara spindelled oxå som gör detta, behöver inte vara skeva bromsskivor Kolla det |
|
|
Har liknande problem med min E36 (fast utan att det drar snett) vad har du kommit fram till? |
|
| Jag hade också problem med vibrationer vid inbromsning på min E46. Förenade bil bytte skivor fram 2 gånger utan att vibrationerna försvann. Till slut fick de byta länkarmarna. Sen blev det bra. Därefter har jag kört över 5 000 mil utan tillstymmelse till vibrationer. | |
| är det vibrationer i ratten eller i bromspedalen? | |
| Kan även vara att de ena bromsoket kärvar,hände på min e36 (pulserade o for över vägen fram o tillbaka) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.