AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
912

några olika fråger om min E38

Mo
30
Moorrr
Bmw 520i -97-
hej.

Har en bmw 730 e38 -94-

Har några problem med den.

Den fel larmar på nätterna för mig. men när jag kommer ner till den så har den slutat å tjuta/blinka.
Nån ide hur jag kan se vad den larmar för?

sen har jag ett konstigt skrap ljud under bilen. nån stans på höger sida. ljudet följer med varv talet lite.
tips jag har fått innan va grenröret eller startmotorn.
Är de nån som har haft samma problem???

Sen skulle jag vilja veta hur man kan se hur långt bilen har gått. De ska ju gå att göra nåt med färddatan så att man ser om mätaren stämer.

Jätte tacksam för svar!!!!!!

Mvh
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Grenröret är ett hett tips om du har ett rasslande ljud som följer motorvarvet. Sök så hittar du tips på hur du skall fixa det! Jag hade liknande på min 740-E32 som enkelt fixades med några svetspunkter.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
alain
hej Moorrr

1a) larmet som tjuter av sig själv kan vara fösta tecken på svag baterie. kolla om den mar bra och laddar rätt.

2a) skrap ljud, kör med bilen, sätt den på N och lyssnar om du hör ljudet på tomgång. eller stanna bilen och tryck på gasen med N växel och lyssna om det kommer från motorsida.

3a) den ända sätt att veta miltal är att koppla på en dator. kolla med din verkstad eller motormänen eller BMW. dessa kan hjälpa dig direkt.

Lycka till!
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Mo
30
Moorrr
Bmw 520i -97-
hej.

Skrap ljudet kommer ifrån avgasystemet. Där efter grenröret när två rör blir ett rör innan kattan.....

Måsta man öppna röret nu å svetsa de innre röret? Eller finns de nån funsk set å göra?

Larmet va huv kontakten..... så de är lösa nu....

De finns ett sätt att se på färddatan hur många mil bilen har gått. Men jag vet ej hur.....

Det där med att se hur långt bilen gått i färddatorn, det är väl en gammal, myt/fördom, eller har jag fel?

Min bil larmar också lite hur som helst. Var det lätt att byta huvkontakten? Hur kom du fram till att det var den?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Man borrar ett antal små hål i röret samt punktsvetsar i dessa så det inre och yttre röret förbinds. Felet i ditt fall borde sitta i det sk. byxröret.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Mo
30
Moorrr
Bmw 520i -97-
tack alla...

hur jag kom fram till att de va huv kontakten va boven till fel lramandet. testade at koppla ur den bara. den kontakten får en massa vatten på sig nära man tvättar bil m.m..

Lämnade bilen till en vekstad som svetsade byröret. så nu är den tyst! grymt gött
Var sitter kontakten i huven för larmet?
Mo
30
Moorrr
Bmw 520i -97-
vid höger framlampa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.