|
|
|
|---|---|
|
Hej tänkte höra med er om några köpt tips. Jag ska iväg och kolla/köpa en Bmw 320 Ci -01 som gått ca 5000 mil. Så taknte jag fråga vad jag ska tänka på, titta extra på lyssna osv. Finns ju tyvärr ingen begangat guide för e 46 än? Är tacksam för idéer och svar. | |
| Kolla så det verkligen e en -01 med 170 hästars motorn. Motorn byttes ut f.o.m. 2001 års modell från en 150 hästars. Sedan kan du ju söka lite på forumet finns många trådar som behandlar detta. Men ett tipps e att kolla om det finns rost. | |
| Jag skulle bli extra misstänksam med så pass få mil. Det är inte ofta en vardagsbil endast rullar 833 mil per år. Men omöjligt är det inte... Kolla efter rost noga och eventuellt kolla om det finns rostgaranti kvar. | |
| Är bilen importerad eller svensksåld? | |
| Det är en svensksåld som en äldre dam äger hur gammal vet jag ej och antar att det är sonen som kört men ej säker. | |
|
Begär besiktningsprotokoll, där står mätarställningen vid besiktningstillfället. Sedan kan du kolla med BMW vad bilen har gått när de har haft inne den. Skriv ut checklistan som finns i Begagnatguiden och kolla alla punkter på den. |
|
| Var inte överdrivet misstänksam. Är det en äldre dam så gå på magkänslan om tanten. Tror du kan få ett bättre pris om du går hem hos damen än om du råkar hitta nån liten defekt och försöka pruta på den. | |
|
Jo det är klart man får ju kolla igenom pappren på bilen osv. Men jag tror att det är sonen som kommer att sköta försäljningen, den älre damen är runt 70 -80 bast så. Tvekar att hon kört den haha |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.