|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skulle spänna min handbroms lietgrann inför besiktningen, men sen när jag körde iväg så började det skrapa vid vänstra bakhlujet. Det visade sig att de va de två sprintarna som håller fast handbromsbackarna som hade åkt ut, pga att hålen de sitter i i bromsskölden var sönderrostade. Så det jag undrar är om ni har något knep för att fästa dom, utan att behöva byta bromsskölden? / Leon | |
| Jag fuskade på min e30 touring genom att knalla bort till Biltema och köpa den billigaste satsen låssprintar (59-548) som även innehöll "hålbrickor". Vet inte vad dessa heter egentligen men som sagt små brickor med ovala hål för "gaffeln" eller hur man ska säga. Hursom så tog jag helt enkelt och tryckte ut "gaffeln" längre genom skölden och liksom monterade brickan på utsidan av skölden. Detta funkar ju bara om det inte är allt för sönderrostat förståss för då måste man ju tyvärr byta skölden. Har även för mig att jag fick fila lite i brickornas hål för att de skulle gå att trä på "gaffeln". Givetvis kan man ju fila ut egna brickor i någon tunn plåt men det blir ju inte riktigt lika stabilt som dessa brickor som då har en liten uppvikt kant runt om som gör det hela lite stabilare. | |
|
Ja, de var precis något sådant jag hade tänkt! Tack så mycket! Använde du även själva sprinten och fjädern från den satsen, eller bara hålbrickan? /Leon |
|
|
Nu var det fixat! Var ju väldigt lätt, om man jämför med att byta hela skölden. / Leon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.