AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
959

E28 - Hur sitter M-paketet fast ?

Hallå. Nu är de så att jag ska få en "doneringsbil" som har M-paketet på.
Hur sitter front, sido- och bakkjol fast? Tack för tips för snabb demontering :)

/Johan
Fo
12
FoXxIe
bmw 528 e28 -87
du ska inte sälja m-paketet?!:D jag betalar bra, jag lovar:P jag letar ett sånt men helt omöjligt att få tag på:S

mvh // Daniel
Ac
383
Acous
e21 318i -82
jag har nåt halvt m-paket på min verkar det som, som jag ska ta bort, tror bara det är bakspoiler och bakvinge, intresserad?
Fo
12
FoXxIe
bmw 528 e28 -87
nja det beror på, är helst ute efter ett helt kitt. men bakspoilern är ja kanske intresserad av! kan du skicka en bild på den till danne_mam6@hotmail.com?och då kan du skriva med vad du tänkt dig för pris!

mvh // Daniel
Tja... Inget svar på frågan fick man :P

Allt är tillsalu för rätt pris. bud?
(bakspoilern är lite illa i ena hörnet)

/Johan
Fo
12
FoXxIe
bmw 528 e28 -87
hehe har aldrig monterat ner ett m-paket så ja vet tyvärr inte:P

hm.. jadu ge mig ett riktpris? vad är färgen på m-paketet?

mvh // Daniel
Breddarna sitter med små äckliga muttrar på insidan av skärmkanten samt ett styrclips (?) i antingen fram eller bakkant, var försiktig. Det är inte ovanligt att bultarna går av...

Sidokjolarna sitter med clips i trösklarna om jag inte minns fel, det är bara att krypa under och titta ;)

Bakvingen sitter med muttrar som du hittar om du tar bort klädseln på insidan av luckan.

Fram & bakkjol är jag osäker på men kryp under med en ficklampa så tror jag att det kommer att ge sig av sig självt.

Nu har jag fått hit (donator)bilen.
Sidokjolarna var ju inga problem. Bakspoilern va lite klurig. Mest pga att den va lite smälld och rätt så rostig.

Men hur får jag bort frontspoilern. Bara kollat snabbt men har inte listat ut de än.... lite förvirrad..

tack,,,

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.