|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Emil |
Vore tacksam om någon kunde reda ut begräppen en gång för alla. |
|
Det är lite olika beroend på försäkringsbolag, gå till deras sidor och läs vad de ställer för krav respektive. www.lansforsakringar.se t.ex. Men, i allmänhet, kräver inte de flest numera att den max får rulla 500 mil per år samt vara minst 10 år gammal? /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
Emil |
Titta runt lite på dom försäkrningsbolg jag kunde komma på. Men fick inte fram några villkår eller priser hoss någon. Dom här som har entusiast försäkring kanske kunde säga vad det kostar och vad dom har för villkår. Anledningen till att jag är nyfiken är att jag funderar på att köpa en M3 e30. Men jag tänker inte göra det om jag då köper en bil för ca 100 000 och sedan måste betala försäkring på 20 000 om året. |
|
Jag har min bil försäkrad hos Bilsport & MC. För bilar värda upp till 95000 kr kostar försäkringen 1269 kr per år. För villkoren kolla på deras hemsida: Länk |
|
Emil |
Ser ju kanon bra ut. Men har hört någonstans att dom inte försäkrar M3:or. Är det någon som vet om det är så |
| Jag har också hört att Bilsport&MC inte försäkrar M3 E30:n. | |
|
Det är främst till om du har en "2:a" bil som du kör lite på somrar osv. du bör ha en ordinarie bruksbil att köra till vardags. Försäkringen är vad det låter som:) |
|
|
Bilsport&MC försäkrar inte M3 E30:n överhuvud taget, det spelar alltså ingen roll om du har an bruks bil eller inte. De tycker att det har varit mycket bedrägeri på just denna model. |
|
Emil |
Vad finns det för andra alternativ? |
|
Har du redan bestämt dig för att köpa objektet eller redan har det så gör följande. Gör en kalkyl på risken att förlora hela din bil utan att få ett öre för den. Väg sedan detta mot en hutlös förs. premie. Någon stans går en brytpunkt för vad som är acceptabelt att betala. Ligger den under, försäkra med hel eller halvförs. Ligger den över så fonderar du det accepterade beloppet och kör trafikförs. |
|
|
Jag har percis pratat med Länsförsäkringar i Gävle om entusiast försäkringar, det skulle inte vara några problem för mig att tekna sån försäkring hos de. (Jag är kund hos de.) Här är vilkoren: * En ndra bil, bruks bil * Märkta rutor * Brand släkare * Batteri från skiljare om montering av det är möjligt * Ratt krycka (Stavning?) * Larm * Garge med max plats för fyra bilar * Pris för bilar mellan 97 tusen till 167 tusen, 1333 kr. Mvh Abbe |
|
|
Stavnings kungen har slagit till igen! Hoppas ni har överseende med den dåliga stavningen. |
|
|
Vad är en "batteri från skiljare"? Någon typ av vägg runt batteriet eller någon säkring? /Anders |
|
| Jag vet inte, jag ska ta reda på det. Jag tror att det är någon väg av något slag. Tanten på LF hade ingen aning om vad det var. | |
|
Kan det inte vara huvudströmbrytare? mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
| Jo det är en sk. huvudströmbrytare som bryter batteri kretsen. "Bilar och mc-bilar skall ha batterifrånskiljare/huvudströmbrytare. Strömmen skall vara bruten då fordonet lämnas och vredet/nyckeln får inte lämnas kvar" utdrag ur MHRF´s försäkringkrav. | |
|
Jaha, där ser man. En fråga bara, hur gör man med larmet då? Ska inte bilen vara larmat då man ställer den i garaget? Om man bryter strömmen lär ju inte larmet fungera? |
|
| Ja det blir ju sannerligen lite moment 22 av det där. Tror att det viktigaste är att den bryter tändspänningen. Jag har själv en sådan försäkring och jag har inte brytt mig om att koppla in brytaren. Jag har ju inbyggd immobilizer i larmet. Den förklaringen köpte bolaget ivf. | |
flimbo |
Beställ en info broschyr hos LF det har jag Fyllde i broschyren och skickade in inga problem skilljer en del på 9300kr och ca 1200kr i premie. batteri frånskilljare menas att du ska ha start spärr rattkrycka behövs ej |
Emil |
Finns det fler en bilsport och LF som har entusiast försäkrningar |
Lasseman3 |
Motorhistorikerna har en motsvarande försäkring. Kolla in denna sida för ytterligare information: www.mhrf.se Mvh /Lasse |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.