AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.170

Stor skillnad mellan M och Dynamic-paketet i BMW E90?

Är det en stor skillnad mellan M och Dynamic-paketet i BMW E90 chassimässigt, dvs är M mycket mer sport och har den ett styvare och hårdare chassi jämfört med dynamic?
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Hej,

jag har kört båda varianterna och upplever ingen skillnad i komfort & väghållning. Kollar man i utrustningslistan har sportchassiet samma utrustningskod i både Dynamic- och M Sport-paketen, så jag skulle säga att det är samma chassie.

/ElakaKatten

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag försökte få BMW att besvara denna fråga innan min beställning på 330i:n gjordes, men jag fick bara ett e-mail som inte gav någon användbar information.
I och med detta gick M-Paketet bort för mig. Dynamic-paketet innehöll det jag ville ha och kostade bara hälften så mycket.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Samma här, större delen av M Sport-paketet är utseende. Inte så mycket "sport", egentligen...

/ElakaKatten

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Förtydligande: Skillnaden mellan Dynamic & M Sport är till största delen utseende på bilen, menar jag.

Buspelle
Det är exakt samma chassisättning.
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
det skall vara samma!
;)
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Det är samma sportchassi.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Jag tycker om antracit innertaket och stolklädseln man får med M paketen.SYnd att det inte går att köpa till utan att välja M-pkt.
No
5.161
Nockenwelle
ANtracit innertaket går att välja till även om man inte köper M-paketet, i alla fall var det så när jag beställde bil. Dessvärre gick det inte att välja bort antracitinnertaket om man bestämde sig för M-paketet, vilket i praktiken diskvalificerade M-paketet för min del, för jag fullkomligt avskyr mörkt innertak.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Ha! Jag älskar mörkt innertak men gillar inte den obligatoriska stolsklädseln som ingår i M-paketet.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
No
5.161
Nockenwelle
Men det går att välja skinnklädsel i kombination med M-paketet. Tyvärr är det lite av att kasta pärlor för svin när man måste dras med det vämjeliga antracittaket.
No
5.161
Nockenwelle
Dessutom får man lite rabatt på skinnklädsel om det väljs i kombination med M-Paket.
Buspelle
Håller med larsssss, har haft antracit innertak på fem bilar på raken och det ger en härlig interiörkänsla i synnerhet tillsammans med svart inredning.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Mmmm... nä, jag håller med Nockenwelle. 3:ans kupé är inte så stor och med mörkt innertak känns det riktigt trångt. "Vämjeligt" är väl lite starkt iofs :)

/ElakaKatten

No
5.161
Nockenwelle
Ja, smaken är ju olika. Jag vill ha en ljus och luftig kupé, inte svart och murrig. Jag kan acceptera att överdelen av instrumentbrädan är svart, men i övrigt vill jag inte ha något svart i kupén, förutom knappar, reglage, ratt, växelspaksknopp och lite annat. En och anna dekorlist kan få vara svart om det smälter in snyggt, men de stora ytorna måste var ljusa för att jag skall trivas. Utvändigt får bilen mycket gärna vara svart, men det orsakr inte någon instängd, trång känsla som det blir i interiören.
Min fru har däremot en 330 Ci med så svart interiör det går att få. Hon tycks gilla det.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Hehe jag gillade ljusa interiörer innan som t.ex. de Volvo hade,ljusa gråa.
Men jag tycker nu i BMW ska det vara svart.Jag tycker interiören är luftig iallafall och snygg. Alulistan i mitten är fett snyggt.
F.ö. visste jag att antrazittaket gick att beställa till.
Mo
47
Moffe
325xi Touring -07
Smaken är ju som sagt olika. Själv gillar jag både antracittaket och klädseln som följer med M-sportpaketet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.