AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.221

m3 -01 135000kr

Sida 2 av 2
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Nr: 256
Många Nyare bmw-bilar lagar dom rost på utan att kunderna får veta något när dom till exempel lämnar sin bil på service så passar dom på att byta ut delar.

Vet flera som de har bytt hela bakluckor på m,m

Mvh Hebe
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Ang: denna bilen så skulle jag också gissat på vevstakslager.

Kan man motorer och gör jobbet själv så har man renoverat den spisen med nya lager, packningar m,m för 10 000 - max 15 000

Och en lackering av de delar som behövde rostlagasskulle kosta max 10 000 med rätt kontakter.

Summa sumarum så kunde man haft en fin m3:a för 200k. 50k billigare än övriga.

Om det nu inte var massor av mer fel.

Mvh Hebbe
mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
Detta va precis min tanke när jag kolla på den men det va lite mer grejer som behövde åtgärdas. Högerdörren satt snett, bakluckan gick bara att öppna med nyckeln, spakstället va glappigt, ena dimljuset va spräckt, bromsskivorna fram va ordentligt slitna, fälgarna va lite skav på och framdäcken va slut.
behrozosogh
Vem behandlar en bil på det sättet???
det e det jag har svårt o fatta.hur kan man låta en M3 hamna i sån skick??????????????????????????????

Catch me if you can..

De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
ok. får lägga till 15 - 20k till då för övriga prylar.

Hade den gått för 135k anser jag fortfarande att det hade vart värt det. men för 175k kanske man skulle kollat after något annat.

Mvh Hebbe
Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Hej!

Är den ute nu igen :)

Länk

Ezi Pezi
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Om ni vill ha fler objekt att snacka skit om så har ni denna.

Länk

Bilen är totalt omlackad, väldigt slarvigt. Det är lackrester på varenda list och de lister som inte har gått att få dit igen är fastsatta med epoxylim. Lack som kommit på plastdetaljer är översprayat med svart färg. En bakskärm är bytt med väldigt taskig passform och fula skarvar, samt glipa vid tröskellåda. Inredningen sitter lite sådär på de flesta håll och alla lackade detaljer i cupen är slitna och repiga. Lite små hål på dörrsidorna och det finns brytmäken runt navin mm. Lådan växlar bra men det kommer att synkat dunk dunk vid växlig, om detta är normalt så kommer jag inte köpa nån bil med SMG. Alla rutor har varit sönderslagna och det är fula märken på tyg runt fönstren på insidan och rutorna är inte märkta på nytt efter detta. Trög högerdörr, man får ta i en del för att få igen den plus att det är ett vinande ljud från dörren. Buckla på slutrören osv.. Slitna glas på framlyktorna mm. Blev väldigt besviken när jag åkt tåg i 4 timmar och fick åka 4 timmar till hem igen...

/Daniel
Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
danragn: Tack för det ...... Är själv ute efter en M3 och vill inte bli lurad och åka på en reparation på ca 100 000 kr ........

Ezi Pezi
Visa användare
26
Fryckan
M3-E46
danragn:
Tack för tipset, hade nämligen tänkt viga min lediga lördag för att åka och kika på just denna bil! Då kan jag ju passa på att göra något bättre med min tid. Tråkigt för dig som avsatte en hel dag och behöva åka hem i bisvikelse. Lycka till med ditt fortsatta M3-letande..
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Fyfan, så trist. Ser ju fin ut på bilderna.. Men bilder säger inte allt..
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Tyckte också den såg fin ut på bilderna därför jag tog mig ner dit, men jag har lite bilder på vissa av skadorna om nån vill ha så kan jag maila över dom..

/Daniel
Verkar som om dessa fina modeller även råkar ut för mycket trist också...
Tex , klåpare som äger bilarna eller köper och "fixar till" eller stöld mm..

Billy aka Fantômas
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Då verkar den vara såld....

/Daniel
Mo
176
Moe
Cykel
Hittade precis tråden, kunde bara läsa om skräckhistorierna .., då alla bilar verkar sålda. Skrämmande!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.