AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.222

m3 -01 135000kr

Sida 1 av 2
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Länk

Värt att köpa med tanke på felen?
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
han hade flera fel än utrustning, inte värt ens att titta på.kommer kosta dig 100 000 till för att åtgärda alla dessa fel.
Oj då, han var i behov av pengar.

Helt klart någon som inte borde köpt en M bil. Tänk den stackarn som går och köper den nu.

Vanos ljud? Vem lägger 25K på ett ljud? Helt klart nåt fel.
Lars Jakobsson
Jag skulle köpt den utan att tveka, går nog att pruta ner en del med :P

mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
jag har varit o kollat på bilen och ville slanta fram 135k men det va inte aktuellt då det va högstbjudande tills torsdag eftermiddag som gällde eventuellt fredag broende på om han fick ett bra bud eller inte så han hade inte tänkt o sälja för dom pengarna. Han har väl tänkt som så att det blir många intresserade om han lägger ut den med lågt pris.

Kan tillägga att det fanns en hel del rostfläckar och den knacka o rassla duktigt
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
mr irwing: med andra ord ska du va glad att han inte tog dina 135k, rostig kaross, kass motor osv då är det ju bara lägga ner och köpa en hyffsad för 100k extra.
Jag förstår inte hur ägaren/ägarna har behandlat bilen, Om det "redan" är rost, och den "knacka och rassla duktigt". Nej jag skulle inte ha köpt mig den här vagnen, då jag kan tänka mig att det skulle kosta mig innom en snar framtid inköpspriset att få den i "gott" skick..

Mvh
hampe m3
hur lyckas man få en så pass ny bil i ett sådant bedrövligt skik som anonse tyder på.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

pontus: rost på nyare BMW beror oftast inte på dålig skötsel av ägaren utan på brister i tillverkningen. Min kompis fick motorhuv och baklucka utbytt på sin 525 -03 pga rost för ett år sedan, då var den ganska exakt 3 år gammal. Kolla hur många entusiaster här på forumet som fått delar utbytta på garantin trots ett ständigt pysslande med sina bilar.

___
//Ulf
Är det inte denna bil som lega på blocket en längre tid? Då till ett pris av 235"???? Det är i varje fall samma namn, län och färg...

Tur att det inte var nån som slog till då!
Programmer:

Jaha, Det hade jag ingen aning om, eller inte just att BMW var utsatt för detta. Mercedes hörde man mycket om för några år sen..

Mvh
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Den har eller hade till helt nyligen rostskyddsgaranti.
Hur kan man inte lämna in och åtgärda en sådan enkel sak?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
E39 Touringar har jag sett två stycken 04:or med rostiga huvar, bakluckor iofs inte så ovanligt) men listerna som går under takrailsen har även de varit rostiga/bubbliga, KASST!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Är nog den som var till salu länge för 235' och sedan HÖJDES till 240' eller 245'.

Kan det vara så att handlaren bjudit 135' och allt över detta är en bonus?

mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
Jag ringde tillbaka till killen idag och bilen va såld för 175 vilket jag aldrig skulle betalat för denna. Han hade ju fått ett bud av handlare men ville inte avslöja hur mycket.

Rosten som fanns va i skärmkanter fram på båda sidor samt tröskelkanten på båda sidor sedan så va vänster bakskärm omlackad pga att den varit skrapad och rostig. Motorn hade han hört sig för om hos nån som trodde att det va vanosen som skapade oljudet men jag e helt övertygad om att det va vevstakslager då det knackade ordentligt om man varva upp den över 2000rpm. Om det e vanosen borde det väl låta mest i framkant? men det lät från hela maskin.

Jag kan inte fatta hur man kunde betala 175k om man nu inte tänkt o slakta den o anmäla den stulen men det finns väl tyvärr folk som gör så. Eller så e det väl nån drömmare med lite pengar och mycket fritid som tänkt o göra iordning den men det lär knappast bli billigare än att köpa ett fint o välskött ex
hampe m3
dycker nog strax upp på blocket igen, tråkigt nog, trodde verkligen inte att e46 redan nu ska ner i träsket med vanvårdade m bilar, så som dom äldre karoserna drabats av.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Vet du vad det var för reg nummer?

mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
Jag kommer inte ihåg regnr men jag känner nog igen den om jag ser den igen.
"Rosten som fanns va i skärmkanter fram på båda sidor samt tröskelkanten på båda sidor sedan så va vänster bakskärm omlackad pga att den varit skrapad och rostig. Motorn hade han hört sig för om hos nån som trodde att det va vanosen som skapade oljudet men jag e helt övertygad om att det va vevstakslager då det knackade ordentligt om man varva upp den över 2000rpm. Om det e vanosen borde det väl låta mest i framkant? men det lät från hela maskin."

Nog för att den var vanskött, men hur i hela friden kan en såpass ny BMW bli en sån buske? Jag menar, rost t ex??
mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
Det är ju lite konstigt att dom inte åtgärdat rosten på garati för det är väl 6 års rostskyddsgarati? Det fanns stämplad servicebok och senaste servicen va gjord vid 12000mil nånting för ca ett år sen så dom borde ju påpekat rosten då.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Beror också på hur rosten har uppkommit. Om karossen har fått en skada utifrån och det sedan börjar rosta pga att skadan ej åtgärdas så gäller inte garantin.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.