|
|
|
|---|---|
|
Länk: Länk Nån som har info om denna bil? | |
|
Verkar vara en bil i s.k. bruksskick. Nån har försökt byta färg på inredningen från grått till svart men inte bytt instrumentbrädan. Bytt hastighetsmätartavla (annan design kontra varvräknaren). Kan vara borttagen airbag (ska isåfall vara 2st orangea boxar i motorutrymmet.) Med största sannolikhet pluggat EDC system med tanke på vad låg den är i bak. Med vilket syfte är du ute efter en M5? Denna bil är på gränsen till reservdelsbil om du frågar mig. Ska du ha en entusiastbil så bör du sikta på en bil som kostar ca 80 och uppåt. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Ja slakta den bara, den är ju inte orginal... Åk och kika på den, finns nog lite småskavanker på den som han själv skriver, 45 papp är inte mycket pengar heller. |
|
|
om den är fint skick rent mekansikst och s-bok etc finns så skulle det vara ett kul objekt att återställa till original... vidrig ratt och vxl-knopp, precis som lacken på kjolpacketet och fälgarna. |
|
|
Hej! Tja bilen kan vara ok tekniskt och äve karossmässigt i grunden, att det finns saker som är bytta och inte är original, är småsaker i sig MEN! det finns saker som tydligt visar slarvighet(som oftast påverkar underhållet också om man inte orkar görra saker ordentligt när det syns.) Som sagt interiöret är bytt(sannolikt från en bil 89-91) men inte orkat byta toppen av instrumentbrädan. Det saknas bitar i interiöret(mot värmepaketet), airbag är borttagen (standard på en 3.8) då kan man fråga sig om det är pga krock(väldigt dyrt att renovera efter utlösning) behöver inte vara så men risken finns. Karossen ser bra ut på bild men bilden på höger sida är dålig så svårt att säga. För all del, åk och se på bilen om du inte bor långt i från, men jag skulle nog inte resa långt för den bilen. Men det är ju helt beroende på vilka krav du ställer på en bil. Har sett finare bilar till salu för ca 50000(en kompis köpte en -93:a i helt originalskick och ca 17000mil i VÄLDIGT bra skick med bra utrusning för ca 55000) MVH: Sakke MVH Sakke |
|
|
Airbag är tillval på 1992årsmodell och möjligt bortval på 1993årsmodell i övrigt Schnitzer: s gamla Individual 3,8 gick för 50tkr Länk och den var oändligt mycket finare, i jämförelse bör denna kosta hälften. Registrera dig på e34m5.se för mer info om M5 E34, ett tips både innan och efter köp. Stephan |
|
hampe m3 |
Snajdaren "Ja slakta den bara, den är ju inte orginal..." Tack, ett gott skratt om dagen ska ju förlänga livet sägs det. Helt klart årets bästa inlägg |
|
Kan tillägga när jag sålde min f.d. M5 att jag fick mycket mer än de 50K som den desperate ägaren sålde den för senare =) Min åsikt om den i annonsen är att den inte verkar vara något att ha alls. Reservdelsbil möjligtivs! Kostar en hel del att göra iordning. Att inte folk förstår detta är för mig helt sjukt och "moralnissarna" fortsätter bara babbla på som vanligt, så svenskt så. De verkar inte har några värre krav på att bilen ska vara fin och ha bra historik, bara att de som får för sig att de har en fin bil. Alla skriver ju så i annonser nu för tiden. //Schnitzer |
|
|
Hej! Schnitzer: "moralnissarna"....Syftar du på mig, var vänlig och utveckla. MVH: Sakke |
|
|
Sakke; Han syftar nog på Snajdaren. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Ah jag e gärna moralnisse om det är så att en bil får vara kvar istället för att skrotas. Jag vet att dessa bilar kommer bli värda pengar om många år framöver. Och det gäller även sämre bilar. Bara puckat att säga att dessa bilar skall skrotas nu, om inte det är av egen vinning för dem drar ned priserna på övriga finare bilar. Jag vet väl en och kanske annan i denna tråd som inte har orginalbilar på lång väg så den eller dems bil/bilar kanske också borde säljas i delar. |
|
|
Tänk efter, hur många idag köper en M5 E34 som är allmänt nergången, "stylad", rent sagt misshandlad, osv. för att sedan renovera upp och göra i originalskick? Tror knappt att det finns en enda som gör detta. Möjligtvis exemplar som endast har vita blinkers och något mer som är vad de själva anser, "enkelt" att återställas till original. Vilka blir då köparna av dessa "stylade", "sönderkörda", m.fl. objekt som man bl.a. kan hitta på Blocket med oseriösa annonstexter? Jo, oftast personer med dålig ekonomi, kunskap och utan viljan att återställa bilen till originalskick. De är inte ute efter en speciell bil som är handbyggd utan endast något att härja med. Tråkigt nog så tror en del att de har köpt ett bra exemplar fast det visar sig vara motsatsen när bakgrunden har kommit fram om bilen. Därför är det bra att det finns M5-register och andra sorts register för andra bilar för att få information innan köp. Jag vet inte om någon som verkligen på fullaste allvar har varit riktigt seriös och kostat på ett "lik" tillräckligt mycket pengar för att sedan göra den till originalskick. I alla fall är det extremt sälsynt. Man köper hellre en som är i fint originalskick och givetvis betalar man oftast lite mer vilket också är självklart. Även om priserna kommer att stiga så kommer det att bli på de fina, välskötta exemplaren med bra historik, inte liken som kostar mer än det dubbla i inköp att få någorlunda fina. De som dessutom tycker om att köra sönder bilarna och struntar i att lägga pengar på service m.m. gillar oftast mycket hästkrafter och då ligger M5 E39 fint i pris längre fram, istället för att betala mer för en "slö" gammal M5 E34. Jag tycker därför att det är dumt att uppmuntra personer att köpa risiga M5 E34. Förr eller senare sitter de med facit i hand, precis som många andra har fått uppleva och då ligger de på Blocket i vanlig ordning. Detta har jag sett mycket av i E34 M5-registret när jag har granskat olika exemplar och kan slutligen säga att det är mer vanligt än vad många tror. //Schnitzer |
|
|
Denna bil behöver ju nödvändigtvis inte vara skrot bara för att den har vissa saker som inte är original, det finns flertalet personer som inte vill ha sina bilar original men som fortfarande sköter bilen för det. Är det så att edc systemet är ok på bilen så krävs det alltså ny överdel på instrumentbräda, ratt, växelspaksknopp, fälgar, blikers, mätarhus, nya njurar sen börjar det likna en originalbil igen. Man bör dock ha väldigt bra kunskap om M5:or om man ska köpa en sådann bil om det inte finns historik på den så man kan udvika i största mån att slippa dyra haverier. Håller helt klart med "Schniter" att det är bra med ett register för det finns många M5:or som har blivit riktigt misshandlade och det kan ju vara bra att veta så mycket det bara går om bilen innan köp. |
|
|
Hej! Ska man vara ärlig så ser ju bilen ut som ett lik, det finns altför många saker som tyder på allmän slarvighet. Jag, personligen försöker att vara försiktig när jag uttalar mig om bilar som jag bara har sett en bild av, och speciellt försöker jag att vara lite av en motvikt då det finns många sk "originalfreaks" här som ropar att SKROT!!! DET FINNS JU VITA BLINKERS PÅ DEN!!!! Man ska inte avfärda en bil bara för att den inte är helt original MEN om det finns saker i tillegg som tyder på att ägaren är slarvig och oseriös (som det ser ut att vara fallet här) så ska man ju dra öronen åt sig. Man ska också komma ihåg att alla letar inte efter en originalbil heller. MVH: Sakke |
|
| Såld tror jag | |
|
"Till alla PAPPOR": Länk //Schnitzer |
|
|
He he... Såg lite oseriöst ut, men har den 340hästar och går i 270km/h så slår jag till!!!! Fantastiskt Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.