|
|
|
|---|---|
|
Tja, Är ny här, aldrig ägt en BMW men har fått ett sug efter en Z3'a, så jag ska åka ner till Tyskland nästa vecka och spana på ett par objekt, det lutar nu åt att jag köper en 2.8 192hk. Går den ok? Är det roligt att åka med den? har tidigare haft en 9-3 Aero -02'a. De jag har kikat på ligger kring 12'500€ och har gått ca 8000 mil -98'or är det vettigt pris om den är i fint skick? Tacksam för svar. (är det bara för mig som Autopower sidan är väldigt väldigt seg?) | |
| Låter som normalpris för en bil i den kategorin och ja, 2.8 är rolig att åka med. Det händer saker när man trycker ner gaspedalen och den låter fint. | |
|
Tack för svar. Låter fint, finns det någon bra site där man kan se skillnaderna mellan årsmodeller? Hur mkt är det värt att lägga för att få en nyare årsmodell som gått ungefär lika långt, säg mellan en -98 och -99a? |
|
|
Länk Där på min hemsida finns litegranna som jag skrev ihop för länge sen... Jag har haft 3 stycken 2.8'or varav 2 st -99 och en -97. -99 har LIIIIIITE mer ork... inget som man märker dock. Tycker det funkar bra vilken årsmodell du än köper av dom. Underbar motor! /Magnus |
|
| Jag har 2,8 -97 och jag är kanon nöjd har haft M5 tidigare visst där är det skillnad....men då har ju den nästan dubbelt så mycket hästkrafter. Jag upplever 2,8 som optimal 3,0 kanske ännu bättre, försäkringen gjorde att jag valde 2,8 istället för en M modell inte inköpspriset. Instämmer föregående talare en underbar motor kompletterad med Eisenmann system då är "ståpäls" oundviklig. Roadster kör jag ju mest nercabbat och när det börjar slita i hårfästet då säger gaspedalen ifrån...du kommer bli nöjd med en 2,8 det törs jag lova. onus är om din bil har en bra utrustning detkostar massor att eftermontera men i bilköpet är det inte stor extrakostnad, så kolla gärna om bilen har överrullningsbågar med vindskydd, AC, elcab, farthållare (mycket ovanligt), bordcomputer (färddator), sportstolar (stor skillnad mot original), finns säkert något jag glömt hoppas du fått lite tips på vägen. Lycka till. Mvh Kent. | |
|
Jämfört med SAABen är en Z3 otroligt mycket roligare. Accelerationen är kanske inte våldsam men vägkänslan är oslagbar. Motorn drar jämnt och fint och det är lätt att kontrollera "baken" trots bilens lite nervösa (eller kvicka)karaktär. Effekten är tillräcklig för att provocera fram ett ställ på väg ut ur rondellerna. Tokroligt. Inget man kan göra med FWD.. Har du inte kört Z föut så var beredd på en upplevelse. 2 händer på ratten är ett tips. Sitt nu inte framför datorn å ruttna, åk å köp en Z! |
|
|
Nu blev jag bara mer sugen... nån som har tråkig om dagarna får gärna tipsa om nån som ni tycker ser fin ut i Tyskland.. gärna inte så långt söderut. Krav 190hk el mer och svart... :) eller nåt fel på denna: Länk ? |
|
|
Ser fin ut tycker jag, åk och titta på den. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Biormo, den var ju sjukt snygg -priset verkade också riktigt bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.