|
|
|
|---|---|
axelsson |
Tjenare. jag ska köpa sänksatts till min 325ix -88.. jag undrar om det är samma fjädrar på en vanlig e30 som en ix!? jag har även ett problem med att det kommer ett visslande ljud från ventilerna eller insuget då den är varm, jag böt ventilkopspackning igår och problemet kvarstog. Om jag sprutar startgas på höger sida vid ventilkopan så stiger tomgången som om någon stämpla på gasen... Alltså på högersida, jag böt packningen till ventilerna igår och de kvarstog så jag tror inte att det är den. någon som vet? //Axelsson |
|
Påminner ljudet om en blåsande tryckluftspistol kan det vara insugspackningen/arna som läcker. Någonstans drar den ju tjuvluft eftersom den ragerar på startgasen. Hur är tomgången? //Devva |
|
axelsson |
ljudet låter som det ibland, det varierar. men ljudet är likt. Tomgången är 1500 kall... sen ligger den på stadiga 600 då den är varm.... insugspackningarna... är dom jobbiga att byta och vart sitter dom? tack för svaret! /axelsson |
|
Jobbigt eller inte det är en definitionsfråga ;) men en hel del pillergöra är det allt, bytte på min nu i helgen. Tar man det bara lugnt och metodiskt är det ingen fara. Om du söker på "insugspackning" i tre- och femserien får du upp några trådar med bra beskrivningar och tipps för M20 motorn. Här kan du se hur insugspackningarna ser ut om du inte redan kollat Länk 12&typ=5 //Devva |
|
|
Fel länk, sorry. Nu ska det bli rätt Länk //Devva |
|
axelsson |
tack så mycket! jag ska byta till helgen... de finns inte mycket annat än insugspackningarna som sitter där jag sprutar startgas och då ökar tomgången drastiskt! Tack mycket devva! |
axelsson |
är det någon som vet om det är farligt för motorn att köra omkring med den så där?? //axelsson |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.