|
|
|
|---|---|
|
Funderar på en 850/840 som sommarbil. Hur realistiskt är det att ställa undan vardagskombin helt och bara använda en 8-serie som vardagsbil (under sommaren alltå)? Har tyvärr inte kunnat prova någon och undrar därför: - Är baksätet typ "nödsäte" som i Porsche 911 eller är det någorlunda användbart för att då och då skjutsa tonåringar? - Hur är utrymmet i framsätet? Jag har grymt långa ben och har tyvärr fått skrota planerna på en Z3 eftersom har för kort benutrymme (Z4 är OK, men för dyr). 8-serien ser ju mer ut som en "vanlig" bil än en trång sportbil. - Hur pass rymligt är bagaget? Jag har hittat mått i liter, men det säger mig ingenting. Har sett någon bild och tycker det ser ganska OK ut. | |
|
Baksätet är inget för en vuxen att sitta nån längre sträcka i. Kör man fram framsätet till max så går det visserligen att sitta bak, men det blir nog jobbigt efter ett tag. Utrymmet i framsätet är hur bra som helst. Jag är 1,87 och om jag sätter mig i passagerarsätet så kan jag sträcka ut mina ben helt och hållet. (Kunde jag även göra i Z3 Coupés passagerarsäte) Bagaget är rymligare än man tror. Lite svårt att förklara i ord hur rymligt det är men det är absolut inte ont om plats som man kan uppleva i vissa bilar. |
|
|
Tack för svaret. Har hittat några bilder på bagaget. Hittade också den här brittiska filmen om E31, kolla! Länk |
|
| Ååååh. Så himla fin bil, kanske möts vi någon gång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.