|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 92 e36 och senaste tiden har den betett sig illa på vägen när det är halt eller grusväg. Känns som något av bakhjulen vill styra rikting på bilen så att det börjar kasta sig fram o tillbaka. Enda lösningen att få bilen i balans är att gasa. På en avfart med asfalt som svänger kraftigt till höger uppträder ett knackande ljud från vänster bak. Hittade även på vår uppfart denna del, vet inte om den tillhör bilen men det skulle vara troligt. Önskas mer bilder på delen kan jag ordna detta. Länk | |
|
Min gissning är att de där är en fjäderskål. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jo det ser onekligen ut som en del av fjäderbenet. I så fall måste köregenskaperna vara minst sagt märkliga. Ligger fjädern an direkt mot karossen undrar man ju? Ta en ficklampa och kika på hur fjäderbenen ser ut. Mvh Johan |
|
|
Del nr 15 eller 16 på denna bilden: Länk ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Min bil hade liknande symptom och då var det bussningarna i länkarmarna som var slut. Men delen du hittat ser ju onekligen ut att vara från ett fjäderben. Mvh Falle |
|
| J.Dredd: Dem delar du säger är gjorda i gummi, så det borde inte vara dem för bakfjäderna. Lär väl komma från framfjädrarna, men skulle den saknas där så lär hela bilen sjönka i det hörnet. | |
|
Tack alla för svaren. Jag har nu lyft upp bilen och plockat bort däcken. Kan inte se något som saknas och jag har bänt med en 1,5 meter långt järnspett på både fjäder och armar osv utan att något beter sig konstigt. Fjäderskålarna verkar helt intakta på båda sidorna. Får åka till "Gör det själv" o titta igenom den lite mer nogrant. |
|
|
PS. Diametern på delen är 7,5cm |
|
|
Det ser ut som en del av en bussning eller bussningshållare, sitter sådana vid bl.a silentblocken. Utan den kryper bussningen sakta men säkert ur sitt läge. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| Kan bli spännande om det är som tryggve säger. Så se efter där bakvagnen sitter ihop med resten av bilen, så det inte saknas något där. | |
|
Ser ut som en bricka som sitter under dom fyra silentbussningarna, känner dock inte igen bultskallen. _______ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.