AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
754

Nya fälgar, kommer det att gå fritt? 330 E46

Hej!

Jag planerar att byta fälgar på min 330 E46 Sedan nu lagom till sommaren. Jag känner att jag vill ha lite mer bredd i bak och har lite funderingar kring detta..

I dagsläget så kör jag på BBS 19" 8,5" med ET35 med 235/35 däck runtom. Jag kommer att ha samma mått på fälg och däck ifram fortfarande men hade tänkt byta till 9,5" bakfälg med ET45 med 255/30 däck.

Efter lite uträkningar så kom jag fram till att med 255/30 däck och ET45 på fälgen så hamnar hjulen på exakt samma ställe utvändigt i hjulhuset och ca 20 mm längre in invändigt.
Jag räknade så att jag först räknade ut ET måtten mot varandra, dvs 35-45, vilket blir -10, därefter så la jag på däcksbredden, med nya däcken 255 som är 20mm bredare än dom idag, dvs 10mm på vardera sida om fälgen.
Det innebär jag att hamnar på 0, dvs samma ställe som tidigare ut mot skärmarna och 20mm längre in i hjulhuset.

Jag vet ju av egen erfarenhet att det kommer att gå fritt ut mot skärmarna men dessvärre så vet jag inte hur pass tight det blir innåt i hjulhuset.
Nån som kan hjälpa mig med detta?

Tacksam för svar!// Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.