AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
938

Hur bra är Bmw 320 Ci -02?

ro
28
robin81
Bmw 320 Ci -02
Hej jag undrar om det är några som har lite erfarenheter om Bmw 320 Ci -02(170 hk) Jag funderar på att köpa en men vill ha lite respons och kommentarer.
EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Jag har en -01:a men det är ju ingen större skillnad.
+ Körkänslan är underbar
+ Motorn går mjukt och fint och låter gott
+ Den är snygg

- Rosten
- Mycket vägljud i kupén

Nu har jag bara haft bilen sedan december men det är mina erfarenheter så långt.
ro
28
robin81
Bmw 320 Ci -02
Okej jo men det kan jag tänka mig.
Den ser grym ut.
Men vet du vad det kostar att serva den osv.
EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Har dålig koll på servicekostnaderna, det är 1400 mil kvar till jag ska serva den för första gången.

Försäkringskostnaden är ganska hög, några tusenlappar dyrare än att försäkra motsvarande 520 för mig. Men det kan ju skilja mycket beroende på vart man bor, hur gammal man är osv.

Kom på ett minus till:
Dörrarna är längre än på en sedan vilket gör att det är svårt att komma ut ur bilen på trånga parkeringsplatser.

Ett plus till:
Bensinförbrukningen är ganska låg i förhållande till motorstorlek. Har som mest kommit upp i 0,96 vid riktigt hård stadskörning. Normalt är 0,89 med en hel del storstadskörning.
ro
28
robin81
Bmw 320 Ci -02
Okej jo det skulle ju vara ganska intressant att se service kostnaderna.
Jo jag har fått fram ett pris på ca 8500:- på trygghansa och dom är bland dom billigaste som jag kollat upp..

Jo jag har lite erfarenheter av det men man får väl parkera där det finns lite utrymme :) Men det är ju iaf en klar fördel med sedan sen när man kör fler än två..

Okej men det är ju bra, kör en volvo 740-92 nu och den dricker ca 1- 1.1 liter milen i stadskörning. Och då har man inte ens roligt :S

vo
42
vonBargen
320 E36 -91
318iS E30 -90
Försäkring kan man kolla via insplanet, de fixade en jättebra för mig hos Svelands!

Live your dream, fuck the mainstreem.
ro
28
robin81
Bmw 320 Ci -02
Jo jag har redan kollat med insplanet men det är fortfarande Trygghansa som är billigast. Sveland var ett par tusen dyrare.
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
kolla med aktsam om bilen inte är import
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.