AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
868

Efter ett digitalTv bygge så...

Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Tjenare gubbar! Efter att ha fixat DigitalTv boxen i bilen så skulle jag rensa och snygga till efter mig. Kom då åt kablarna och rätt som det va så rök en säkring (tror jag!). Så nu funkar varken radio modulen (BM 24), förstärkaren eller kupéfläkten?!? Nån som vet vad som kan ha hänt? Har kollat alla säkringar de verkar vara intakta?!? Kabeln som användes för att få ström till Digiboxen kom ifrån ett tidigare DVD bygge utfört av annan än mig själv så jag e inte helt 100 på vart strömmen kommer ifrån! Men Naven funkar men utan TMC och TV modulen funkar men i frånvaro av ljud. SNÄLLA KAN NÅN HJÄLPA MIG!
Visa användare
192
Marios
Kupéfläkt och radiomodul är fixade! Bor i Solna, endast 20m. ifrån BMW så jag gick helt sonika ner o prata med killarna på snabben, de hjälpte faktiskt otroligt mycket och gav mig säkringar och sin tid utan att ta betalt! Men fortfarande inget ljud! Förstärkaren funkar inte! Nån som har en aning om vart ampen får sin ström ifrån? Misstänker att det ligger nån säkring nånstans på nån kabel som är bränd!
Visa användare
192
Marios
Va´ bara en massa säkringar som strykt med! Funkar finfint idag med DVD och DigitalTv boxen! Rekomenderas!
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Tur att det löste sig..Kör själv med bmw:s digital hybrid+extra starka bmw org tv-förstärkare...Kanon nöjd med bilden..Ställde på M5an för 2 veckor sedan och uppdaterade tv-kanalerna i "RESCAN-UPDATE-CHANNELS" och till min förvåning så hittade modulen efter updaten 13 digtala samt 6 analoga kanaler:)Så många hade jag inte förra året när jag ställde av bilen 30 nov!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.