|
|
|
|---|---|
|
Ska äntligen renovera toppen eller kanske köpa en helrenoverad om någon har......!? Några tips var man kan få det gjort i närheten av Gbg. Har fått ett tips om Bayrische motorsevice? i Partille Gbg. Någon som har någon erfarenhet av denna verkstad? Och sist men inte minst vad kostar det? Mvh PH | |
(M) Power to the people |
Hade jag vatt som du så hade jag satsat på att göra det mesta själv... Typ riva ner, byta vippor, kam etc. Sen kan du lämna in toppen avplockad, för slipning av ventiler, och planing! Jobbet du gör är inte svårt, bara logiskt! Lycka till!!! ---> Livet börjar efter hastighetsspärren! <--- |
Becha |
Hejsan Peter. Jag har haft inne min 535i -88 hos Bayrische ett par ggr och jag är väldigt nöjd med deras service och bemötande. Jag håller faktiskt med (M) Power om att du skall försöka göra det mesta jobbet själv och "bara" lämna in toppen för inslipning av ventiler.. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nånstans i nått inlägg hade nån kollat av en utbytestopp hos BMW ca 10.500 hyfsat pris. MVH Hasso |
|
Det låter ju vettigt att bara lämna in för slipning det är bara det att jag har ingen manual att gå efter om jag ska riva ned toppen själv och sen plocka ihop. Jag har fått ett pris på 5.000:- för helrenovering av min topp inkl. packningar om jag plockar loss den själv. Någon som vet vad grejorna skulle kosta om jag gör jobbet själv?? Sen ska jag ju självklart byta vattenpumpen och kamremmen och kanske rullen om det behövs.....någon som har?? Mvh. PH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.