|
|
|
|---|---|
| Kör ni på Original eller ??? Va o köpte ett par idga från Bmw till M3an och de ser jo likadana ut som de som säljs i Biltema :S Funderar på att byta ut den mot en Sport luftfilter fast i Original burken | |
Lars Jakobsson |
Orginales Japp :P Även fast dom kanske ser likadana ut så tror jag inte riktigt dom håller samma kvalité... Byt hela insuget istället... ger mer... |
manonegro |
Ger det verkligen Mer att byta hela insuget? Utom lite "ännu" råare ljud, som de flesta säger dvs. |
|
Men gör det nån skada eller nytta om jag sätter in en Sportfilter i insatsen ? Lars Förresten, det blir inget säljs =)) Kommer behålla den ;) |
|
|
Väldigt tveksamt om ett insatsfilter skulle göra nån märkbar skillnad på prestandan. Borde vara rätt bra optimerat från fabrik men man kanske märker lite på ljudet. Ökat slitage på luftmassemätare och ventiler mm på lång sikt p.g.a sämre reningsgrad. |
|
|
Hej! Om du sätter in en eftermarknadsfilter, så köp en filter som inte ska oljas. Oljan lägger sig på LMM:s värmetråd och förstör den (oljan behöver inte överdoseras) altså typ KN sportfilter. M3 har väl knacksensor som hindrar skador på motor men på en E34 M5 kan detta vara ödesdigert. MVH: Sakke |
|
Lars Jakobsson |
Manonegro>>I jämförelse med att bara byta insatsen så ;) Vill man inte turbo el kompressor konvertera så är det nog ett riktigt bra val. Maxad>>Ahh jag visste det :P Skönt! Kommer till stockholm imorgon men som det ser ut nu så får M3:an stanna hemma.. dock inte helt klart än.. Hör av mig.. Lars |
|
Jag vill bara påpeka att det är bara dåliga fabrikat av sportfilter som släpper igenom mer skit. Man märker knappt någon skillnad på effekt... den skillnaden är hårfin... Däremot om detta och en rad andra grejer görs på en sugmotor så gör det på det stora hela en stor skillnad, men enbart ett luftfilter så kanske man får ut 2 hk :) Mvh; Christofer |
|
|
Lars Jakobsson; Sen en grej om din idé att byta insug. Bara för att man byter insug så händer ingenting. Det kostar dessutom från 15.000 i rent inköp och sen ska det mappas osv. Så det är inte så enkelt. :) Du tänker förmodligen på karbon/kolfiber insug. Mvh; Christofer |
|
Lars Jakobsson |
Laths, Nej ursäkta..var nog lite otydlig.. man behöver mappa som sagt... Men det är ganska billigt jämfört med insuget... Menade Kolfiber ja.. Maxad>>M3:an fick komma o träffa sina syskon :P Ska bli kul! Lars |
|
Lars, Alltid lika trevlig :)) Polarn dyker också upp med sin S60R, han är så nyfiken på m3 plötslig.... Hörs imorgon ;) |
|
| Jag ville inte byta pga av några extra hästar, va ba det att Originalen kändes så billig, vart nästan chokad när jag såg den :S, Jag pratade med en kille angående Insug och mappning det skulle kostar mig 25k. känns för dyrt men jag får se det kanske blir så iallafall | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.