|
|
|
|---|---|
|
Hur många byggdes? Kan väl inte vara överdrivet många med tanke på den relativt korta produktionstiden? ///Kristian ______ / \ (Oo=00=oO) 0======0 | |
|
13309st 740iL E32 och 17826st 740i E32 lämnade banden i Dingolfing och Rosslyn (Sydafrika). Stephan |
|
|
Trevligt att veta! Att man har 1 av 17826 st =) De har i alla fall lyckats väldigt bra med den modellen. Grymt trevlig att köra! Går inte lika bra som 750 E32, men inte så värst långt ifrån. En sak vet jag i alla fall: har man en gång haft dubbelglas vill man alltid ha det =) //Schnitzer |
|
|
Så strax över 30000? Någon som har koll på var man kan få tag på fler produktionssiffror från BMW? Hur många 750 E32 byggdes det? |
|
|
Har någon 7:a från Sydafrika sålts här eller de har gått till andra marknader? Eller är det så att långversionen byggts i Tyskland och den "vanliga" i Sydafrika? ///Kristian |
|
|
royalcruiser; Nej ingen ZA byggd 7 serie är såld här (mig veterligen är alla ZAbyggda RHD, även nuvarande modell). Länk till info... Länk 750i E32: 15363st 750iL E32: 33194st Stephan |
|
|
Intressant att den är så vanlig som iL, antar att de flesta gick till USA :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Stephan735ia: Tack för infon och länken! mycket intressant där! Schnitzer: Då har vi ju räknat in 2 av 17826 byggda bilar :) ///K |
|
|
Victor; Såg du att E38 är ovanligare än E32, din version är minst tillverkad av 750 V12, jag fick aldrig bilderna på BRG komplettläder 540iT/6: an du fotade kan du skicka dom till 540i6e34@gmail.com? Där bör dom få plats, tack, jag drog ut listan på den för ett tag senare om du vill kan jag skicka den, mycket speciell bil. Stephan |
|
|
royalcruiser: Precis! =) //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.