|
|
|
|---|---|
| Bilen har på senare tid börjat gå sämre, tidigare kände man en tydlig knuff när man kom över ca 3500rpm men nu drar den helt jämnslött hela vägen, den har även börjat ta riktigt mycket soppa och när man kallstartar rusar den upp över 2000rpm, tomgången är också konstig ibland bara 500rpm och ibland mer normal, någon som har nått tips? | |
|
Dålig/a lambdasond/er! Vettigaste är att få felkoderna avlästa på verkstad! Låter dock som ett givarfel av nått slag, att motorn får något värde fel. |
|
| glömde skriva att den sätter inga felkoder och avgasvärdena är bra... | |
| Har den aldrig varvat upp till 2000 varv innan vid kallstart? Min bil gör oxå det. Har aldrig kört direkt hårt med bilen eftersom jag köpte den i december, så vet inte hur bra den skall gå. men anser nog att den går som en 200hk bil. är det tydlig skillnad på din bils prestanda eller är det bara inbildning? | |
|
Den kan ha varvat upp förr också reagerade bara på de nu när de är andra fel. Igår hände något nytt och skumt. Kom rullande på 5:an bromsade och la i 3:an sen när jag skulle börja gasa så DOG! bilfan, alltså den stannade helt. startade direkt jag vred om nyckeln och gick sen slött och ryckigt kanske 10 sek och sen började den gå bra igen!!?? Finns det inget "generalfel" på m52 motorerna inga givare eller så som brukar spöka?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.