|
|
|
|---|---|
| Hej,jag var och besiktigade min 2:a (har två nu:o) m roadster. Den fick passera utan att de kunde lyfta upp bilen för koll av "bussningar mm?". Den är sänkt, har effektsystem, trimmad... och då funkade inte kontrollsystemet. Protokollet blev U.A . Är det fler som "drabbats" av samma? Som tur är så har hovleverantören av bilens service mitt förtroende även kring säkerhet. | |
|
Min kan inte heller lyftas i bakändan på besiktningen, lite tråkigt att inte kunna få det kontrollerat. Ingen prisreduktion sker ju trots en icke fullständig besiktning. Jonas A |
|
|
Varför kunde de inte lyfta upp den? __ /Chrille |
|
|
Lyften går inte under bilen Jonas A |
|
| Fram kan de aldrig kolla min heller, så mycket plast under att de har svårt att hitta någonstans att lyfta. Men upp på "rampen" kommer den iaf... =) | |
|
hejsan kan inte låta bli att fråga då jag ändå läser inläggen om vi bortser från besiktningen är det inte väldigt obekvämt att ha så låga bilar det kan ju hur lätt som helst bli skador och är det inte lite "nervöst" att hela tiden tänka på det, överfarter och trottoarer och så vid parkering, jag tycker jag får tänka mig för med framspoilern och då är inte min bil sänkt jag förstår ni har valt att ha det så här men ändå? mvh Uffe/bildock |
|
|
Min är inte sänkt, den går upp på liften/rampen. Fram kan de lyfta den men det är precis att d får in klossar och kan lyfta vid fjäderbensfästena. Bak går som sagt inte liften in under bilen. Jo det är problem med vissa kanter i tex parkeringshus. Jonas A |
|
| Hej! Min bil 2,8 -97 har M-chassie inga problem för bilprovningen så mycket lägre en det jag har omöjligt..har ramp in till garaget spoiler tar i annars vid in utkörning...sen gäller det ta det försiktigt. Mvh Kent. | |
|
Om en bil inte går att kontrollera enligt kontrollprogrammet pga dess konstruktion ska kontroll ske med hjälp av alternativa metoder. Det finns ett par extrema sportbilar som i originalutförande t.ex. inte går att lyfta eller köra i rullbromsprovare. Om kontrollerna inte kan utföras pga brister eller ändringar på fordonet (exempelvis att bilen är sänkt) ska besiktningen avbrytas och kunden får återställa fordonet för att återkomma vid ett annat tillfälle. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
det var ord och inga visor!! tur jag aldrig varit intresserad av sänkningar mvh /bildock |
|
|
Min bil lyft dom en gång i bakklumpen rakt under kylflänsarna, det höll men jag blev ganska sne när jag såg var han lyft bilen. Enda kommentaren var att "det håller för det".. Jag har ju inte haft några problem men jag misstänker iaf att inte klumpen är gjord för att ta halva bilvikten.:-( /Peter |
|
| pgr69 - På de flesta bilar kan man nog lyfta i bakklumpen, men just pga flänsarna skulle jag inte våga göra det på M-maskinerna. | |
|
ok! Känns ju lugnande men som du säger, flänsarna ser ju inte allt för kraftiga ut för att tåla sådant. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.