AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.635

Vad för lufttryck i 215/45/17 resp 245/45/17??

325Ci
Undrar vad man ska ha för lufttryck i 215/45/17 fram och 245/40/17... nån som vet??
ser ut som om bakdäcken slits lite snett på utsidan...

m.v.h. Daniel

hur mycket har du nu då?

45profil skulle jag satsa på 2,8-2,9kilo

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
325Ci
nu har ja 2.9 eller nått..

2,9 är ju inte för lite, kollat så mätaren visar rätt?

om bakdäcken enbart slits på utsidan är det ju skumt, hade det varit insidan och bilen mycket sänkt hade jag förstått det..

M3-Mackan
Vad kör ni på för tryck i 235/45/17 ??

-Mackan-
det står ju...

det man ska gå på är profilen... 45= 2,8-2,9, 40=ungefär 3,0

Dino
Låter det inte litte för mycket ? min återförsäljare på BMW sa att jag ska ha 2,6 bak o 2,2 fram på mina 17/45/225 o det var perfekt när man åker typ 2 i bilen . men 2,9 o 3 låter litte väll mycket tycker jag .

M-MotorSport
ja, det är ett ganska väldiskuterat ämne, eftersom alla säger olika så...men jag tycker det är självklart med mycket luft i breda lågprofil, för dom ska ju dras ut riktigt.

Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Att lågprofil slits på kanterna ska inte ha å göra med lufttryck enligt flera vulkkrängare jag pratat med, för mycket, å lite så slits däcket på mitten. Något om att däcket "kastas" ut med för lite luft?
Ka
131
Kanada
328i -00
Mer luft i ringen får däcket att hålla formen även i hög fart. Med för lite tryck så slungas mitten av slitbanan ut av centrifugalkraften och däcket slits onormalt mycket i mitten, vilket av vissa kan tolkas som att man haft för mycket luft i däcket, vilket inte är sant.
Det är mer än bara brädden och profilen som bestämmer hur mycket luft det ska vara i däcket. Vikten på bilen och även konstruktionen på däcket spelar roll.
Så tex ett Michelin och ett Bridgestone däck av samma dimension behöver inte ha samma luft tryck. Fråga den du köpte däcket av han ska veta hur mycket luft det ska ha.

///Nicklas
BMWCS# 4748
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.