AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
691

En snabb fråga om fläktkoppling

Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Hej jag behöver en ny fläktkoppling till min m40 nu undrar jag vilka passar. jag såg på RealOEM.com att det finns två fabrikat F&S och Behr vad är det för skillnad på dessa??
Och passar bägge på bilen i såfall??
Kan man tex byta till F&S om man har Behr på bilen nu??
Och kommer fläktbladet att passa på bägge??

Skulle vara jätte tacksam om jag fick några svar snabbt då jag lagt undan en på skroten och ska köpa den imorrn. Tack på förhand.

Det är viktigt att se farlig ut när man har 4:an under huven ;)
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Någon som kan hjälpa?? Jag måste veta innan imorrn. Blir jättetacksam om jag kunde få lite info.

De
163
Devva
520i -89 E34
De passar båda. Köper du på skroten så får du fläktblad med, skulle iofs kunna skilja på olika skrotar. Ang två olika märken, antar att det måste haft nåt med produktionskostnad eller dylikt att göra, funtionen är ju densamma.

//Devva
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Fläktbladet var dåligt på den jag plockade ner så jag tog bort den och tänkte använda min egen. Men den ser inte likadan ut men det är fyra skruvar på bägge någon som vet om det gå att sätta på mitt fläktblad på den nya om det är olika fabrikat??

De
163
Devva
520i -89 E34
Vad är det som skiljer, antalet blad ellar bladens utseende?
Om jag inte missminner mig så ska det inte vara någon skillnad i infästningen för fläktbladet. Passar det så gör som du hade tänkt!

//Devva
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Den var från en e36 så jag tror att den var anpassad till den har för mig att den hade fler blad och var lite tunnare. Att de ser olika ut ska väl inte ha någon betydelse på kylningen om de nu skulle passa, eller??

De
163
Devva
520i -89 E34
Det är ju bimetallfjädern som utvidgas av värmen och avgör motståndet i fläktkoplingen vad jag förstår, och i sådana fall ska inte bladens utformning ha någon betydelse så länge de är något så när lika.

//Devva
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.