|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med varvräknaren på min e34 530i -93, den visar att motorn varvar betydligt mer än va den egentligen gör. Vid fulla varv så har mätaren passerat rödsträcket för länge sen och går nästan så långt att mäteren pekar rätt ner. Vid 100km/h så visar den ca 4500rpm. Har nån något tips på vad som kan vara fel eller är jag ensamm om detta fenomen? Kan det vara mätaren det är fel på eller vajern? Blir väldigt glad om någon kunde hjälpa mig med detta problem. | |
|
vet ej riktigt vad det kan vara.. nån elektronik som spökar är väl mest sannorlikt men någon vajer till varvmätaren har du inte iaf. MVH Micke |
|
|
Troligvis är ditt mätarhus utbytt, går att koda om. /David |
|
| om det är det som är felet går det inte bara att byta ut code-chippet som man gör på typ E30.. som talar om vad det är föt motor, hur många cylindrar etc.. ? | |
|
Vet en som hade samma problem fast åt andra hållet. Det var en 525 som hade instrumenthus från en 530, den varvade förlite istället. Du kan kolla (tror det är chassienr) i displayen om det stämmer överens med din bil. code-chippet går att programmera om, har jag för mig. Det gjorde en BMW-verkstad. Fast dom var lite osäker på om det gick, men det funkade och varvräknaren visade rätt sedan, även bränsleförbrukningen på färddatorn visade rätt efter det. Sen kan man fundera varför man byter ut mätarhuset..... // David |
|
| Tack för alla svar, så det är bara att bege sig till en bmw verkstad då... hade ju hoppats på nått enklare.. Men men, tack så mycket för alla snabba svar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.