|
|
|
|---|---|
|
Hej! bytte termostat på min bil i höstas, och ställde därefter in den för vinterförvaring. Behöver man lufta kylsystemet och isf hur går man tillväga? Temperaturen ligger stabilt på mitten och det kommer värme inne i bilen.. Vill ändå vara på den säkra sidan. Nån som vet detta?? | |
|
Om tempen ligger rätt oh du får in värme så ska de nog inte behövas, men du kan ju testa lufta lite till för att vara på den säkra sidan. Skuva av locket på expansionskärlet och starta motorn och låt den gå på tomgång tills den blir varm, du kan även trycka och känna på slangarna så du märket om det är vatten i dem. Och sjunker nivån i behållaren så var det lite luft i och då är det bara att hälla i rätt balndad glykol mvh BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad |
|
|
Nope, M3 har självluftande system. |
|
| Ok, tack så mycket för svaren! | |
|
Okej visste inté att det var självluftande på m3 BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad |
|
|
För varje gång jag läser nåt på det här forumet så slås jag av att det är ena riktigt sköna åk vi har grabbar (och tjejer?)... lär mig alltid nåt nytt! Ah, grannt asså=) Ps. Nu är bilen ute o de nya 19 tummarna med tillhörande nya däck sitter på.... ska lägga upp bilder på gatbil.se snart.... GRYMT vart det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.