|
|
|
|---|---|
|
Har en e34 med ett par 265/40-17 bak som ligger och skaver mot skärmkanterna. pga av att fjädrarna är helt slut. Har därför planer på att skaffa en väghållningssats men vill ha hjälp att hitta en lämplig sänkning för att komma ifrån problemet. då jag inte har någon e34 i originalhöjd så har jag inget att referera till. Tänkte därför kolla om det är nån här som har någon erfarenhet inom området..? Problemet måste åtgärdas o jag vill samtidigt inte ha en bil som är för låg. | |
|
Kör en 40/40 lr 60/40 alt en 40/20....... Vad som är lågt är ju upp till betraktaren !!! Men en 40/20 är nog bra i ditt fall det tror jag på .... Mvh Niklas |
|
|
min 535 har sport chassi o fabriksängt vet ej måtten men låg nog må jag säga höga trottoarer, ta det jävlit lungt |
|
|
Sen beror det på om det är bara fjädrar eller om det är dämparna oxå? Om bara fjädrar så 7 series fjädrar kan göra susen! Har såna fram på min o det funkar utmärkt! Bak har jag orginal änn.. Orkar inte byta dom... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
<nikke25> Vet du nån sida/butik där dom säljer 40/20 sänkningar..? Tack för tipset :-D |
|
|
Länk här har du trevligt sänkta , du kanske kan tyda något vad någon av dessa har? Mvh Danne |
|
|
Du säger att du är ute efter ett "väghållningssats". Då antar jag att du menar sänkfjädrar + sportstötdämpare. För att bara byta till sänkfjädrar utan att samtidigt byta till kortkolvade stötdämpare ger både dålig komfort & snabb utslitning av originaldämparna pga fel arbetsområde hos dom med sänkfjädrar. Har själv Eibach sänkfjädrar & Weitec GT sportstötdämpare (kortkolvade fram) & monroe genomslagsskydd/damask. Bra komfort & bra väghållning :-) Bilstein kortkolvade stötdämpare är likvärdiga bara något nyrare än Weitec (båda säljs hos www.bildelsimporten.se). Har själv 40/20 sänkning, fast valsade skärmar bak för X-tra breda hjul. Min bimmer: Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
japps, det blir fjädrar och dämpare... har bara inte hittat nån som passar mig riktigt.. har kontaktat bildelsimporten dom får hjälpa mig att sätta ihop ett paket som lämpar sig.. Tack för tipsen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.