|
|
|
|---|---|
|
Sjuk grej som hände i lördags.. Jag och en vän skulle åka iväg vid 23-tiden och köpa nått att äta.. När vi passerar en viadukt med en spårvagnshållplats ovanpå (vid vågmästareplatsen för den som vet) så smällde det till i bilen utav bara fan, det första jag tänkte på var att något i motorn exploderat, det adra att någon skjutit på bilen typ.. det var en jävla smäll! Men bilen gick som vanligt och när jag öppnade huven såg jag inget.. Åkte vidare och när vi kom fram till korvkiosken kollade jag lite nogrannare på bilen. Då upptäcker jag en buckla med tre revor i lacken precis ovanför förarplatsen i taket! Då kom jag på att antagligen någon kastat en ölflaska eller en sten från viadukten rakt i taket på bilen.. Om dom kastat lite tidigare hade den ju satt rätt i vindrutan! Vilka nötter!! Om jag hade fattat vad som hänt när det hände hade jag ju sprungit ut och kollat vad folk höll på med, men man antar ju inte direkt i första hand att folk är så dumma i huvet... eller? | |
|
Just detta har jag tänkt på flera gånger när man åker under en bro eller dyligt. Specielt när man ser på håll att det står ett par småungar, för man har ju hört vad en del kan hitta på. Så är det inte så mycket trafik har det hänt att man byter fil för att inte komma rakt under dem,,, det är förutsätt att man ligger på motorvägen. Sista idioten är inte född än! |
|
|
Ja du aggepanken, kan tänka mig hur det kändes för dig. Har råkat ut ngt liknande, 1988 köpte jag en ny Pega 205 gti stolt som attan. Bilen hade inte rullat långt ca 150 mil så jag tog med mig några polare till Submarine vid Gränna. Submarine är ett disko där folk åkte långväga från till detta disko. Vid parkeringsplatsen så fanns det många bilar, rätt som det var så small det till som h-e, som du nämnde aggepanken. När jag stannade till så var det ngn som hade slängt en flaska rätt på c-stolpen och det blev en rejäl buckla. Sur som man blev så åkte man hem direkt och deppade. |
|
| I min tidigare proffesion råkade en kollega ut för äggkastare som stod på en bro vid Hanrö-leden (runt falun) i minus 15 grader, reflexmässigt slog han på vindrutetorkarna och vips var det frys-smet på hela rutan och han körde av vägen. | |
| Ja se dagens ungdomar! | |
Conan999 |
Japp Submarine var ett ställe som drog till sej både det ena o andra. Conan999 |
|
Samma sak hände mig i min förra e24. Några skitungar kastade en sten, stor som en tennisboll mot bilen. Jag hade sån j*vla tur att stenen tog mitt på dropplisten/vindavvisaren som lossnade och gick sönder. Stenen hade kunnat tagit precis vart som helst med förödande resultat, men dropplisten gick att byta. Sextrettifemman Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.