|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jag funderar på detta då mamma klagar på mig och säger att bilen inte är en disel och att det bara är att vrida runt nykeln på en gång. jag brukar vrida nykel till tädning vänta där 2sec sedan startar jag bilen. hur gör ni? | |
|
Trycker på startknappen. På de tidigare bilarna vred jag nyckeln direkt till det läge där startmotorn börjar arbeta. |
|
| Ja, vrider också direkt till startläget. Finns ingen anledning att vänta på något annat. | |
|
startläge då börjar startmotorn arbeta. eller jag har för mig att jag vrider dit direkt sedan väntarj ag lite och sedan startar jag . |
|
|
Hum, brukar köra till läge två, vänta ett par sekunder och sedan starta med läge 3... Står i manualen att det kan vara bra att göra om man har problem vid kallstart, är det bra då kan de vara bra alltid ... Så resonerar jag :P Kanske någon kan förklara vad som händer ? |
|
| PÅ en av mina E36:or var jag tvungen att göra så när det blev ordentligt kallt ute. Jag misstänker att mmobiliizern annars inte hann göra en korrekt identifiering av nyckeln när kylan slöade ner elektroniken. Resultatet blev att motorn inte startade (även om startmotorn arbetade frenetiskt). Lät jag nyckel vara i läge två någon sekund så startade motorn utan problem. | |
|
Hehe, jag gör samma sak. Man hör ju alltid ett brummande när man vrider om till klämma 30, bränslepumpen? Låter den alltid brumma klart, rätt/fel? :) /Manray/ |
|
|
Låter också bränslepumpen jobba upp trycket innan jag vrider till startläget. Lite som att flygplan :-) /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| manray helt rätt. | |
| det är ju inte så bra i fall motorn går runt. torr då bensinen smörjer lite | |
|
Vrider nyckeln till startläget och släpper den genast, behöver inte hålla kvar nyckeln där eftersom den genast tänder. Minns inte om det är standard på min modell eller en extrafunktion. Mvh Mikael |
|
|
Standard på V8er. /Manray/ |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
moose46! Din mamma är clever!! Bensinen smörjer inte,den kyler däremot en del! Jag vrider på nyckeln direkt till startmotor går runt,något annat ska inte behövas! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
din mamma har rätt. alex |
|
| Håller med M635 forever, inget annat ska behövas. | |
|
Det är bra att du håller med att det inte ska behövas något annat... Hum grabbar, ska citera varför manualen tyckte det var en god idé, för jag minns inte! // MVH Jocke |
|
| jag är också tvungen att vrida till läge 2 vänta någon sekund så att imobiliizern kan göra sitt jobb, och sen starta... | |
|
Om man ska behöva vänta ett par sekunder med tändningen på så har man nått fel på bilen. Finns ingen anledning att göra så. Soppatryck ska det finnas ändå och man behöver ju knappast glöda tändstiften :) Tänk på att manualen till bilen i vissa fall även tar upp dom dieseldrivna modellerna. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
Gemini__ |
Precis, det är väl inga dieselbilar ni har? =) Bara att starta direkt. Mvh: Thomas |
| först läge 2 sen starta :) | |
|
Alltså, jag har inga problem för om jag vill så går det att vrida och starta på direkten. Gör det bara pga det jag hört... // MVH Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.