|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så undrar jag om man kan köpa nya nålar/visare till hastighetsmätaren, varvräknaren ja till alla instrument bakom ratten till en E36. Har nyligen kommit över en 318is som någon tattare (eller liknande, idiotisk idé är det i alla fall) innan har tagit bort den vita färgen/filmen på nålarna och sedan målat nålarna/visarna med blå tusch penna = becksvart i mörker. Har tagit isär instrumentet och fick bort all färg med hjälp utav lite spolarvätska. Dock så verkar det inte bli någon vidare spridning på nålen till hastighetsmätaren. Sitter lite lite färg/film kvar på dom övriga nålarna så dessa ser man i mörker. Men inte det viktigaste--- hastighetsmätaren Skall gå ut till garaget och fixa en bild på detta. Så nu söker jag nya nålar eller någon färg/film som man kan använda sig utav. Bilen det gäller är utav årsmodell 1992. Tacksam för svar och bra ideér på hur man lättast och helst billigast kan lösa detta. Vill helst inte åka in till skroten och köpa ett helt nytt instrument. Och jo. Jag har sökt på detta forum utan resultat tyvärr :( mvh Andreas | |
|
Nu har jag fått upp bilder på visarna. Kolla länken: Länk Idag tog jag en rejäl städning inne i bilen, så nu är allt skräp borta som man ser på bilderna. mvh Andreas |
|
| Ha Ha Ha!!!!! Hur har människan tänkt...LOL | |
|
Du det undrar jag också. Idiotiskt var det i alla fall. mvh Andreas |
|
|
Någon som har demonterat nålarna/visarna på ett E36 instrument? iså fall hur gör man :( mvh Andreas |
|
| Du behöver lossa dom två skruvarna som håller fast mätarhuset i överkant, dra sedan ut och koppla lös kablaget. Sen är det bara börja plocka isär det. Visarna drar du bara av rätt ut(kan gå tungt), när du sätter tillbaka dom ska du bara trycka tills dom känns fasta, brukar klicka till. | |
|
Kan du inte bara strycka på lite tipex? :P |
|
|
Hallå. Då jag redan hra tagit isär huset och rengjort nålarna så vet jag hur man får bort själva instrumenthuset. Men nålarna visste jag dock inte så det tackar jag för. Jo, jag har haft tipex och vit färg i tankarna men tror det blir för tjockt då original färgen/filmen verkar vara "genomlysbar". mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.