AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.085

Kan man kolla mätarställning, 328 -95 ?

Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
Ska iväg och titta på en 328 ikväll, verkar väldigt fin enligt säljaren. Jag är verkligen ute efter en fin bil då jag har tröttnat gravt på att åka runt i rappliga 5000:- bilar! Allt är frid och fröjd men jag tycker att den verkar ha gått onormalt lite! Finns det något sätt att verifiera mätarställningen när man står där och fryser på en bensinmack? Vore tacksam för snabba svar! Mvh; Henrik

Mitt 535 projekt: Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Nej, tyvärr finns det inget enkelt och snabbt sätt att kolla det på!

Kan ju kolla i serviceboken, få besiktningspapprerna mailade/faxade till dig och kolla med vv om tidigare ägarna och ringa dem och hör vad bilen i fråga hade gått då dem sålde den! På så sätt kan du bilda en uppfattning om mätaren visar något korrekt.

Hur mkt är onormalt lite?
Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
Den har gått ca 9200. Importerad -00
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Läs importguiden och följ det steg för steg ang. kontroll av mätarställning så får du iallafall en indikation om det verkar rimligt + som MD skriver, kolla med tidigare ägare + bes.protokoll.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Henrik;
Antar att det är denna bil;
Länk

Prismässigt ligger den som övriga 328 som rullat mellan 16-22' mil så OM mätarställningen stämmer så skulle det vara den 328 som rullat absolut minst just ni dvs enbart sommarkörd max 6-700 mil/år - rimligt? Nej!
Använd sunt förnuft så kommer du också fram till samma slutsats.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
begär M test
Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
Man får nog ta det med en rejäl skopa salt. Ska iväg och titta nu, är den fin så är den!!

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Den där har legat ute ett tag nu också...
Känns som om allt vore schyst borde den blivit såld snabbare me tanke på dom milen och de priset.
Men men...de kan lika bra vara ett riktigt klipp!
Jag skulle iaf vara rätt skeptisk till dom milen...
Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
Nu står den hemma hos mig! Är den skruvad i mätaren är det i så fall inte mycket. Mycket fin och riktig bil, känndes perfekt! Mätte färgtjockleken över hela bilen och bara huven var omlackad vilket säljaren också sa. Känns bra! En polering o 4 nya sulor sen är det bara att se gla ut !!

Gemini__
Grattis till nyförvärvet! Ser fin ut.

Mvh:
Thomas
Hur mätte du färgtjockleken?
Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
Lånade en mätare av min gode vän lackeraren! Man bara håller den mot lacken och så visar den tjockleken!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.