|
|
|
|---|---|
|
Länk hur kan man lyckas ha ett sånt rent hjulhus. ser jo ut att komma direkt från fabrik =) | |
|
finns mer bilder på den här. Riktig imponerad måste jag få säga :D Länk |
|
|
Så ska det se ut! En mycket trevlig m3:a. Rätt färgkombination och fälgar enligt mig. Bilen är inte vinterkörd och skivorna är omsvarvade kan vara en förklaring till putsen i hjulhuset. |
|
|
Måste vara svårt att få det så rent när "Inga kraftiga avfettningsmedel eller högtryckstvätt har använts." :) /Manray/ |
|
|
Hur i hela världen får man hjulhusen så rena? Mycket imponerande. Jag måste gå i personens hjulhusstädningsskola. Mvh Mikael |
|
|
Gränsen mellan shysst puts och sjukdom är hårfin. Frågan är på vilken sida av gränsen den killen befinner sig :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Men bilen är ju nästan ny!!! Hade varit mer imponerad om det var en 10-30 år gammal BMW! ;-) MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
instämmer till fullo med M635 forever svårigheten att hålla en ett par år gammal bil fin och fräsch är inte svårt det klarar alla amatörer av men kom igen som M635 skriver då bilen blir till åren det är DÅ som kunskaperna visar sig och hur duktig du är då blir jag också imponerad inte nu mvh Uffe/bildock |
|
| ny och ny 2 år är väll gammal iallafall tillräcklig för att va riktig smutsig, tror inte ens bilar från fabrik skulle va så rena faktiskt. I övrig måste jag nog hålla med Hangaround eller så har man på Tooooooooook för mycket fritid | |
|
jo det är klart att en två år gammal bil Kan bli tillräckligt smutsig MEN å andra sidan så är en två år gammal bil mycket mycket lätt att hålla i nyskick återkom då bilen blir gammal, men då orkar få hålla en bil i toppskick då får man leta bland veteranfolket mvh Uffe/bildock |
|
|
Ser nästan ut som min -98 med 12000 mil. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Hur mycket körglädje har man upplevt i en bil med dylika putsambitioner?. Sitter glädjen i bilägandet i putsat underrede?/ Ingen putsbög. | |
|
Att åka i en hel, ren och snygg bil förhöjer (kör)glädjen tycker jag. Ibland går jag bara ut och myser lite i garaget, speciellt vintertid. Då är det trevligare om det är rent och snyggt. Annars håller jag med dig om att det är betydligt roligare att köra bil än att putsa bil. |
|
|
jag har haft en del inlägg om polering och lackförsegling och därmed har jag varit inne på ämnet, själv kan jag faktiskt njuta av att få vaxa och putsa min Z3 och det kan jag göra oftare än det behövs, men den är så fin i ursprungläget så jobbet är så minimalt och jag kan sluta närsomhelst jag behöver inte göra färdigt och därmed menar även hur lättskött en bil kan vara i synnerhet om den inte körs på vintern jag återkommer om tråden i ämnet "rent hjulhus" att det inte är imponerande så skulle vi andra hobbybilägare också kunna ha det utan ett enormt arbete, nu har inte jag min bil så här på undersidan men jag tror hobbybilsägare har sina bilar väldigt fina utan att var putsnissar, är jobbet gjort en gång är det väldigt lätt att hålla skicket vid endast vackertväderköra mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.