|
|
|
|---|---|
|
hejsan Ska köpa mig nya fälgar och däck 18", till min 320i Coupé E36. Men bilen är sänkt,( inte säker men tror det är en 60/40, sänkning) så jag undrar hur breda däck jag får in i hjulhuset, nöjer mig med 225 om det skulle gå.. Så frågan är hur stora däck jag får in? Tacksam för snabba svar | |
| har väl lite med et och fälg bredd o göra också.... | |
| Ingen som har nån idé? | |
| 225:or är inga som helst problem att få in... | |
| Okej för när mina vinterdäck sitter på som är 190/X 15 så får jag precis emellan ett finger | |
| Jag har 235/40-18 på min E36 från 97 med 60/40 sänkning, det passar precis fint. Nu är jag ingen expert på ämnet men fälg och däck blir inte så mycket bredare utåt utan fyller upp på insidan under skärmen. | |
|
Viktigt att kolla ET! jag kör med 235/40 17 med ET 35 (schnitzer typ II) och har valsat bakskärmarna. det är tight. bilen sänkt 40/60 (scnitzer) Anders |
|
| ja varför lyssna på mig? haha... :) | |
| E36 325 har ET42 | |
|
Fredrik, vi behöver inte vara ohövliga, glömde skriva att mina Schnitzer fälgar med ET 35 är 8 X 17. De flesta tillbehörsfälgarna bygger utåt. BMWs original kan man få med ET 48 på 8 tum, med då lär man inte kunna svänga så mycket. Odin88, med 225 lär det gå utmärkt, dock kolla ET på fälgarna. Däcksproflien får naturligtvis inte bli så att däcken blir för höga |
|
|
Lite utanför ämnet,men måste bara fråga... Ni som kör med 60/40 sänkning...hur ofta känner ni att de blir för lågt? att man ofta måste tänka på vart man kör..? |
|
| haas. vad säjs om hela tiden... nu har jag iofs en e30 cab... men kan inte köra över några fart hinder eller grusväg eller någon dålig väg alls... den tar i överallt... | |
|
Kan tillägga: Om någon sitter i baksätet så tar däcket i skärmen i bak när man kör över mindre gupp i fart. Vägbulor funkar om man kör sakta. Bil: E36 coupe -97 Fälg: 18*8,5" Däck: 235/40-18 ET: är jag osäker på men det är E46 m3-kopior så det borde vara runt 40 Sänkning: 60/40 |
|
|
jag kör med Breyton H2 18x8 Fram 235/40/18 ET 41 i bak 18x9 255/40/18 Et 45 så med rätt ET så kan man få in en hel del. WoX |
|
|
hej tack för svaren . jag själv var också nitresserad av att veta hur pass brett som gick in efter 60/40 sänkning. nu en fråga.. vad är ET ? mvh |
|
|
Vet inte hur mycket sänkningen påverkar, men jag har 255/35-18 bak och 225/40-18 fram och det fungerar utan problem. Min bil är dock inte sänkt.. Fälgarna är BMW M-Veker 72, men jag vet inte vilket ET de har eller vilken bredd fälgen har.. mvh martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.