|
|
|
|---|---|
|
Hej, efter att ha plöjt igenom en del trådar och fortfarande inte riktigt kommit fram till nåt så skapar jag här en ny tråd där jag söker svar på hurvida det är lönt att chiptrimma en M3a E46, får man ut märkbart mer kraft? Och om fallet är så vem bör jag vända mig till? Har tittat på T M Chiptuning och Unichip. Tacksam för snabba svar mvh carl | |
| allt bror nog på vad du har för krav och vad du förväntar dig, fundera på det så du inte blir besviken efteråt, det blir ingen rakett efteråt om man säger så, min är chippad men det enda som märks i stort sett är snabbare gasrespons och möjligtvis något i de högre resgistret men NEJ inte så man blir överraskad om man säger så.. Hoppas detta hjälpte dig något på vägen. | |
|
Här kan du se resultatet av en chippad e36 3,2 Länk 5hk extra är väl knappt något man känner på en 320hk bil |
|
|
Vad som funkar på S50 är att byta plenumkammare och gärna även se över avgassystemet (läs katersättare) innan man slutligen mappar den. Viktigt är att den mappas av ngn som har koll på att LMM ska ge rätt signal på det ökade luftflödet... Köhler pratade om ca 360hp ur en 3,2 om jag inte minns fel... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Här är ett diagram på en M3 E46 med andrad programvara... Länk 13 hp är nog bara märkbar skillnad med tanke på hur mycket effekt bilen har. Däremot med annat plenum och kat som jag sa ovan så blir det antagligen mer intressant... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.