|
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag åkte idag till vårt stora köpcentrum ca 4km motorväg.På den sträckan mötte jag och blev omkörd av 8.st Bmw bilar och det var E34-E39-E46-E36+nyare 7 serie.3 var touringbilar. Ibland undrar man om det finns mera BMW än Volvo?? idetta fall så kanske det passerade 20 bilar totalt på den biten jag åkte på. MVH Hasso |
|
Hej Dom är ju inte speciellt sällsynta... Många som har upptäckt vilken fin bil BMW är. mvh Har DU en fin E34 el E36 att sälja till mig, Hör av dig. |
|
|
hasso: En bra bil som ger mycket för pengarna, klart att folk får upp ögonen på en sån! Nu när pärlan står i verksta´n ser jag "hur många BMW som helst" liksom... det dräller av dom! [ www.tocnet.nu ] |
|
| Jag håller med dig ,det börjar bli väldigt vanligt med bmw ialla fall här där vi bor | |
| nog finns det många bmw ute på vägarna......men volvo ser man def. mest! | |
| Absolut bmw är ju inte direkt lotus eller något annat liknande. bmw är ju en förfinad svensson bil (som folk nu börjar inse) det kostar inte en halvmiljon att köpa och inte heller att äga. Du får en fin e34 för samma pris som en 740 nästan klart man väljer bmnw! | |
|
Man brukar ju se i underöknigar (av typen "vilken bil skulle du helst vilja äga?") att den mest eftertaktade personbilen är just BMW. Nu börjar det visa sig på våra vägar ochså.... BMWCS # 2358 |
|
|
Hasso! Vad menar du med Schnitzertrampad CHS |
|
betriebsanleitung |
Det är verkligen extremt hur många Bmw det finns,det visar ju sig i priserna också.En Mercedes S klass är minst dubbelt så dyr som en 7 serie. |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nasse: Jo jag har just märkt det fullkomligt dräller av dom:))på vår hemmaplan.Inte illa med vår folkmängd. Men kul.Börjar komma lite mera snygga e39 också inte så många när jag köpte min för 1½ år sedan. Christer:NYA pedaler:))beställde samma som du ser på Askens bil i rek.repotaget.Min lev är visst lång:(( MVH Hasso |
|
Svensson&Co inser vad vi entusiaster insett för länge sen, hehe:) hasso: Kör Ozztricket så länge, alufolie, borde väl passa en närking väl?:))) |
|
ASKEN:Folien var till skydd mot magnetfälten, köra bil och se ut som en avhämtad kebabrulle:) MVH Hasso |
|
Gjorde samma reflektion i helgen när jag var ute på BMW i Solna och handlade ett par småsaker till ögonstenen. Fler "normala" bilar på kundparkeringen än förr, t.ex. Volvo och japaner. Likaså ser man allt fler BMW ute i trafiken. I grund och botten är det positivt, man betraktas inte som kriminell för att man kör bayerskt. Så var det för tio år sedan, min snygga men standardmässiga 318 kunde framkalla rejäl avundsjuka hos "normala" människor. (Asken: bodde i Hässelby när jag ägde den, du måste ha sett den. Numera skrotad, kollade i bilregistret i somras). Jag tror att detta beror på många saker: 1. Ökande välstånd som får människor att välja det exklusiva framför standard - titta t.ex. på hur moderna kök kostas på även hos familjen Svensson. 2. Ökat utbud och pressade priser tack vare direktimport 3. BMW tillverkar i dag gedigna bilar som familjen kan äga till rimliga kostnader - en ny 318 eller 320 är en utmärkt vardagsbil även om man har barn. Så var det inte riktigt förr. Man var tvungen att handla sjuserie för att ens få ett baksäte... My Bimmer is my mistress |
|
|
Tjenare. När jag ser en "ny" BMW som kommit till stan så blir jag alltid lika glad. Många undrar om det inte är tråkigt när alla andra har BMW också, och jag anser bara det positivt. Känner visst gemenskap med alla BMW ägare... =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Nu när det som sagt finns många BMW ägare så gäller det att gå snäppet längre och sätta sin egna personliga prägel på bilen så den sticker ut från de andra :) //Ric Wraaaaooom |
|
| Man ska hålla i minne att andelen BMW som registreras i Sverige är nu 2,2 % och då har ändå BMW ökat sin försäljning och import de senaste åren. Kanske ser vi vad vi tittar efter? ;-) | |
| Man kan ju också se såhär på saken, om man har att välja mellan en 240/740 (container alltså) och en riktig bil (BMW alltså) så är ju valet inte särskilt svår, speciellt inte nu när priserna på BMW ligger riktigt trevligt till. Jag tycker personligen att det skulle vara roligt med ännu fler BMW på vägarna, ligger hellre bakom en bumse än en Torslandatraktor (vackrare baklyktor bland annat ;)). Det är på tiden att medelsvensson får upp ögonen för riktiga bilar. :) | |
Idag dök det upp ännu en "ny"E39 på hemmaplan som jag inte sett tidigare attans vad snygg.M5 front, mörkblå stora hjul skinande blank.but no angeleys.Hade MB tittade mera i bakspegeln än framåt ska tilllägas (klar trafikfara)den var ruskigt läcker. MVH Hasso |
|
Det är kul nu när det börjar bli sommar och alla tar ut sina bilar ur vinterdvalan... Äntligen kommer det fram en massa riktiga bilar... //Cosmos "Rak 6a åt alla" E28 Registret #160 |
|
| Det finns ju en intressant aspekt här.. Opel och Ford! dussinbilar tänker ni väl då? Men om jag inte kommer ihåg helt fel, så tror jag att både BMW och mercedes säljer fler bilar än tex opel, kanske inte ford men , i alla fall.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.