|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om det passar ?? /Gurra | |
| nej det passar inte alldeles för lågt et mått på 5 serie fälgar på en 1 serie. dom kommer att hamna alldeles för långt ut | |
| hur funkade M6-fälgarna på 130 som ngn länkade film till igår? | |
|
Har fuderat länge på att sätta dessa Länk fälgar på min etta, det är M5 replica fälgar som stämmer rätt bra ET mässigt men jag vet inte om navmåttet stämmer, ska ringa de imorgon och höra med de. Hur tror ni det kommer se ut? Passar M5 fälgar på 1-serie till utseendet. Det finna ett annat alternativ Länk som är väldig lockande, tycker att de liknar lite M6 fälgar. Vad tycker Ni? vilket skulle ni välja? Själv kan jag inte bestämma mig. |
|
|
Hur kommer sig detta då ? [url=Länk /G |
|
|
Länken funkar inte =) Länk Nu borde det gå .. |
|
| Men det här ser inte så dumt ut? | |
|
Har snackat med Teletyre, navmåttet är den rätta, inga problem där inte. M5 replica fälgar finns bara i 18". Dessa fälgar är 8" breda och den optimala däckbredden är 225. Det jag undrar över är hur styrningen blir med de bredare däcken, blir det för tungt tro? Bak är det nog inga problem. BMW kör med 205/45-18 som max på en 7.5x18" fälg fram. Ni som har monterat bredare däck fram och bak vad har ni för erfarenheter. Förresten min etta har standard fjädring. |
|
|
Fälgarna på bilderna e original och 240 breda runt om tror jag !?!? Dom passar med andra ord ... ?? |
|
|
Gurra_Gbg: Kunta har ju redan gett dig svaret. Offset på original M5/M6 är alldeles för låg för en 1-serie. Hjulen kommer sticak utanför skärmen flera centimeter vilket är olagligt. Bilen du länkar till har troligtvis replikor monterade och då kan man få tag på fälgar med anpassad offset, som i ditt fall bör ligga runt 35 ?? Original passar INTE, så enkelt är det ! |
|
| den länkade 130'n har ju e46 M3-fälgar - det ska ju inte vara några problem enl expertisen här på forumet! | |
|
Vilken skulle ni välja? alternativ1:Länk alternativ2:Länk |
|
| Jag hade valt alternativ 1. Jag tycker den fälgen är mycket snyggare än den andra, men det är som sagt en smaksak. Välj de som du gillar bäst. | |
| Den svarta 130i som Gurra_Gbg länkade till har inte E46 M3 fälgar utan E46 135M-fälgar, samma som jag har på min bil. Stor skillnad. | |
|
Är det här Länk E46 M3 fälgar? |
|
| länken funkar inte. | |
| Nu ska det funka Länk | |
|
Ja det ser ut som M3 E46 fälg, dock funkar dom inte original på någon annat än M3 E46. Här kan du se mer om BMW-fälgar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.